Wimperuitval?

Hey meiden.
De titel klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is wel zo.
Sinds een maand of 2 heb ik het idee dat ik heel veel wimpers verlies.
Als ik mn ogen schoonmaak, als in onder de douche sta en in mn ogen wrijf en ook als ik gewoon in mn ogen wrijf.
Nu kan het misschien komen door het wrijven, maar eerst had ik dit nooit.
Klinkt best stom, maar ik sliep eerst altijd met make-up nog op, en sinds ik mn ogen schoonmaak voordat ik naar bed ga zijn ze uit gaan vallen.
Kan het misschien aan de reinigingsmelk liggen?
Ik gebruik die van vichy.
Zijn er misschien meiden die hetzelfde hebben?
Klinkt misschien een beetje stom als je het zo leest, maar het is best vervelend xD.

googlen?

Misschien omdat je ogen nogniet gewent is aan het reinige van je ogen en dat je dat opeens wel doet

Of het kan ook zijn dat ze eraf vallen omdat er nieuwe wimpers beginnen aan te groeien :stuck_out_tongue:

Ik weet het niet keren ik weet niet of die alle 2 andwoorden goed zijn :blush:

AH ik heb dat ook! Upje dus.
Ik heb het normaal niet, maar als ik mn make-up eraf haal vallen er zo 5 wimpers af.

vaseline doet wonderen!

ach, da’s normaal. :’)

Heb ik ook, maar door stress

Ik heb het ook wel eens - maar als ik dan bijvoorbeeld wat vet (zoals Purol of Vaseline) op m’n wimpers smeer als ik ze schoon heb gemaakt en voor ik dus naar bed ga heb ik er geen last van. Je kan het op z’n minst proberen?

Ik heb het zelfde probleem en ik doe echt elke avond vaseline op mn wimpers, dus daar kan het niet aan liggen. :\

mee eens C= ik doe het nu elke avond op met een schone mascaraborstel… en mijn wimpers vallen helemaal niet meer uit ^^

hetzelfde probleem (:
upje dus.

zelfde!
upje voor jou!

ik smeer ook elke avond vaseline op m’n wimpers met een wattenstaafje en ze worden er veel voller van! en ze blijven door de vaseline ook soepel enzo dus ze breken minder snel af.

Na een rondje mascara ALTIJD schoonmaken! (Dat doe jij dus ook, daar ligt het niet aan) Misschien moeten je wimpers wennen aan dat spul.
En Vaseline helpt inderdaad. Probeer ook zo min mogelijk te krullen, en krul je wimpers nooit na het opbrengen van mascara, dan breken ze heel snel af!

ik denk dat je wimpers uitvallen omdat ze nu de kans krijgen om uit te vallen, omdat je je ogen nu wel schoonmaakt.

Vaseline is heel slecht voor je btw. Tenminste voor je lippen, want die drogen uit waardoor je het blijft gebruiken. Ze kunnen dan niet zelf meer een verzorgend laagje maken en als je het dan een keer niet op doet voelt dat echt heel naar. Dus ik denk dat dit ook zo werkt bij je wimpers, aangezien je niet de heledag door vaseline op je wimpers kunt smeren. Misschien een weekje geen vaseline op je wimpers doen, kijken of dat helpt. Ik weet het namelijk ook niet zeker hoor of dat ook zo bij je wimpers is.

^Gnomelie; wimpers krijgen ook de kans om uit te vallen als je mascara op hebt hoor. Mascara plakt de wimpers niet vast aan het ook

bij de Mooi zeiden ze tegen mij dat waterproof mascara ook slecht is voor je wimpers en dat ze sneller uitvallen
dus alleeen waterproof gebruiken als je gaat zwemmen zeiden ze

denk dt het wel waar is als zij het zeggen, maar gebruik je waterproof?

wonderolie er op smeren en ze groeien heel snel weer aan!