Wimperuitval

Hee

Ik heb last van wimperuitval. Aan mijn rechteroog heb ik nergens last van, maar bij mijn linkeroog heb ik nog maar de helft van mijn wimpers. In mijn ooghoek zitten ze nog, maar hoe verder naar het midden en naar mijn neus worden het er minder en ongeveer vanaf de helft zit er niks meer. Ik heb er al eerder last van gehad, toen gingen ze weer groeien en nu zijn ze weer weg en zijn er zelfs meer weg dan eerst. Weet iemand iets wat ik ertegen kan doen of de oorzaak hiervan? Als het nou bij beide ogen was geweest, was dat logischer dan echt alleen dat oog.

Xx

Ik heb dit ook wel eens gehad, en toen bleek ik allergisch te zijn voor mascara (heb er nu gelukkig 1 gevonden waar ik wel tegen kan). Draag je mascara? Zo ja, dan kan het misschien daar aan liggen

Je wimpers kunnen breken als je je make-up er niet afhaalt voor je gaat slapen. Je wimpers kunnen uitvallen als je te veel in je oog wrijft of als je je make-up er te ruw afhaalt. Je kan proberen je make-up er af te halen met je handen, dus de make up remover op je handen en dan voorzichtig over je wimpers wrijven, in plaats van met watteschijfjes of doekjes. Het kan ook komen door een oogontsteking, maar dat zou je wel hebben gemerkt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt xx