Wimpers vallen uit

Hoi, Ik heb een paar maanden gehad dat er elke dag een paar wimpers (minimaal 2 of 3) uitvielen. Vervolgens werd het even iets minder, maar sinds een week vallen er weer veel wimpers uit. Weet iemand hoe dit zou kunnen komen & of dit veel is? Ik lette er eerst namelijk helemaal niet op, en heb echt geen idee of het dus normaal is dat je 2 a 3 wimpers per dag verliest. Het gebeurt vooral tijdens het afhalen van mijn mascara, en soms ook tijdens het indoen van m’n lenzen. Ik snap dat wimpers weer gewoon aangroeien, maar toch ben ik een beetje bang dat ik straks kale plekken in mijn wimpers krijg…

Ik gebruik trouwens geen andere mascara dan normaal ofzo.

Misschien een andere make-up remover gebruiken? Misschien een mildere of betere die de make-up er zonder al te veel moeite afhaalt, dat je niet echt hoeft te wrijven zeg maar.
En gebruik je waterproof mascara? Misschien dan een idee om eentje te gebruiken die niet waterproof is en dus minder hardnekkig.

Ik ben al van make-up remover veranderd, ik heb er inderdaad eentje waarbij je niet zo hard hoeft te boenen :slightly_smiling_face: En aan de mascara kan het volgensmij ook niet liggen, die is niet waterproof. Ik had er overigens ook last van bij andere mascara’s. Ze vallen trouwens ook uit op dagen zoals gister wanneer ik geen mascara opheb.

Gebruik je ook een wimperkruller? Of wrijf je vaak in je ogen? Je kunt ook proberen wat olie voor je wimpers te gebruiken, ik haal tegenwoordig altijd mascara en oogmake-up eraf met babyolie en mijn wimpers zijn er ook iets langer door geworden (tenminste, lijkt zo) en vallen minder snel uit. 2-3 per dag is volgens mij aardig normaal, maar als je echt plekken krijgt misschien even langs de huisarts? Je kunt ook een allergie hebben voor mascara bijv., die zich dan niet echt uit in een heftige ontsteking maar waardoor je haartjes wel uitvallen.

Wimperkruller gebruik ik niet. Babyolie is idd een goede tip, thanks :slightly_smiling_face:

Bij mij werkt babyolie goed, maar volgens anderen kun je het best kokosolie of iets anders proberen, maar moet je maar even zoeken! (:

geen mascara gebruiken

Wanneer je echt kale plekken krijgt, zou het eventueel madarosis kunnen zijn. Verder kan ik je niet helpen, sorry.

Ik heb dat de laatste tijd ook; ik gebruik wel andere make-up remover. Hier heb je niet echt veel aan ofzo haha, upje voor jou

Gebruik zwitsal baby olie. Je moet een wattenschijfje klein beetje nat maken en die olie erop doen. Bij mij helpt het ik heb er ook last van gehad. En je wimpers insmeren met vaseline, worden ze sterker van!