Wilt hij vrij zijn?

Hallo, ik ben echt heel kwaad/verdrietig.
Mijn vriend gaat binnenkort op reis naar Londen voor 3 dagen en sinds kort weet hij niet meer wat hij wilt. We hebben veel ruzie en hij denkt eraan dat het beter is om uit elkaar te gaan. Een paar minuutjes geleden zei hij dat hij vrij wilt zijn op die reis.
Wat moet ik nu doen? ;s

Tja. Hij gaat toch wel, of je het nou wil of niet.
Als hij zegt dat hij ‘‘vrij’’ wil zijn en hij verstaat daaronder om met andere meisjes te flirten/zoenen, dan lijkt het mij vrij duidelijk wat je moet doen.

Vragen aan hem wat hij met vrij zijn bedoelt, als dat een excuus is om lekker met andere meisjes te zoenen lijkt het me beter als je het uitmaakt.

oh hard, ik zou zeggen dat hij de keuze heeft om vrij te zijn maar niet meer bij jou terug hoeft te komen of bij jou blijven &geen vrijheid daar in. Je kunt hem tenslotte niet vastbinden…

Je kan hem niet dwingen om niet te gaan, en net zo min om bij jou te blijven. Wees duidelijk naar hem toe en zeg dat het voor jou nu dan ook écht over is; hij hoeft dus niet met hangende pootjes terug te komen als het hem even tegenzit. Zal even doorbijten worden, maar waarschijnlijk ben je uiteindelijk beter af.

Zo slecht vind ik dat, als je speciaal omdat je op reis gaat het uitmaakt omdat je dan met andere mensen wil flirten/zoenen.

Ik zou zeggen: doe wat je wilt, maar als je ervoor kiest om vrij te zijn, hoef je daarna ook niet meer terug te komen bij mij.

dit zou ik ook zeggen.

het is wil
en ja, lijkt me wel.

erover praten?