Willen sporten

Een paar maanden terug ben ik na 11 jaar gestopt met turnen. Ik ben nu 16 en zou graag aan een andere sport willen beginnen.
Al is het alleen om niet dik te worden aangezien ik nu niet meer naar school fiets maar met de bus naar mijn opleiding ga. Alleen heb ik geen zin om weer helemaal onderaan te moeten beginnen qua niveau.
Nu zat ik te denken aan spinning. Dit doet mijn vader ook alleen hij zegt dat er eigenlijk alleen 30+'ers zijn die dit doen.
De sportschool zelf lijkt me ergens ook wel leuk maar ik weet het nog niet helemaal zeker. Heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand misschien een leuke suggestie ?

(Kick)boksen? Is erg leuk om te doen en je hebt het redelijk snel onder de knie.

Ik weet niet of het handig omdat ik overbelaste polsen heb door het turnen.

Spinning is inderdaad leuk hoor, en persoonlijk zou ik schijt hebben aan de rest. Je sport voor jezelf en luistert toch naar muziek dus ja.

Doe je zelf ook aan spinning?

Nee maar ik sport sowieso niet in de sportschool want daar heb ik geen geld voor (over). Maar mijn moeder heeft wel een tijdje gedaan en bij haar in de sportschool zat eigenlijk alles door elkaar.

Ooh okee bedankt :slightly_smiling_face:

had ook niet verwacht dat het alleen voor dertigers zou zijn maar aangezien er bij de sportschool bij mij wél alleen 30+'ers zijn is dat toch wel een dingetje haha.
misschien ga ik toch maar eens een proeflesje aanvragen :slightly_smiling_face:

Sportschool zelf is wel leuk hoor. Ik raad je dan wel aan om ook groepslessen te doen die je leuk lijken en niet bijvoorbeeld alleen maar te fitnessen. Als je ook lessen doet, hou je het waarschijnlijk wat langer vol.

Spinning is echt aan te raden. Zoals al eerder is gezegd, je bent er voor jezelf. Je hebt gewoon geen puf om te kletsen. Ik doe het zelf wel en de groep is heel gemixt elke keer. En de laatste keer zat ik ook alleen tussen dertigers of ouder. De les was super. Bij spinning ben je namelijk alleen met jezelf bezig. Jezelf tot het uiterste duwen samen met opzwepende muziek.