Hi everyone
Gezien ik in mijn examenjaar Fotografie MBO Niveau 4 zit ben ik me alvast aan het oriënteren voor m’n HBO vervolgstudie.
Na heel veel aan elkaar afgeweegd te hebben denk ik dat ik toch maar richting de grafische kant ga, gezien dit mij het meeste trekt.
Ik heb net een super toffe stage gehad bij een groot bedrijf en heb me daar volledig in kunnen zetten als volwaardig werknemer wat mij ontzettend goed bevallen is.
Ik heb voor mezelf veel en lang nagedacht hierover, maar ik denk toch dat het beter is als ik iets ga doen wat me echt ligt dan iets wat ‘een betere kans heeft op een baan’ want tegenwoordig is niks meer zeker
Nu heb ik zitten zoeken naar een aantal opleidingen die mij aanspreken, en zo kwam ik bij het Willem de Kooning in Rotterdam uit.
Hier word o.a Fotografie als afstudeerrichting gegeven echter ga ik niet wederom Fotografie doen gezien ik dit straks op MBO niveau al afrond.
De opleiding ‘Grafisch Ontwerpen’ spreekt mij wel aan, echter ben ik over het algemeen benieuwd naar ervaringen van deze school en eventueel ander grafische opleidingen of CMD richtingen. Zowieso wil ik 26 januari naar de Open Dag van deze school samen met een vriendin om eens te kijken hoe of wat en wat informatie te verzamelen. Hoe de sfeer op de school is, de docenten, hoe leerlingen de opleiding ervaren, wat voor vakken je hebt, waar je veel mee bezig bent, etc.
Ik vind InDesign en Photoshop erg leuk om mee te werken, heb een goede fotografische achtergrond tot dusver opgebouwd en heb mijn stage met een hoog cijfer afgerond, hier heb ik onder andere sfeerbeelden moeten schieten, banners moeten opmaken en mijn stage verslag vorm gegeven in InDesign wat ik erg leuk vond om te doen. Mijn kwaliteiten liggen bij het werken in teamverband ( alleen gaat ook prima ), fototechnisch naar beelden kijken en goed met kritiek om kunnen gaan. Ik ben enorm gemotiveerd om door te leren, zeker na mijn uitermate leuke stage en ik wil graag hard werken voor m’n eigen resultaten. Het enigste is alleen dat ik niet goed kan tekenen, heb wel eens wat manga getekend maar een echte kwaliteit zal 't helaas nooit worden van mij.
Daarnaast lijkt het mij ook ‘interessant’ om de opleiding eventueel in het Engels te kunnen volgen, gezien internationaal mij aanspreekt. Mijn Engels is op goed niveau en ik zou eventueel voorkeur kunnen geven aan een school die ook de mogelijkheid geeft een transfer jaar of een studie reis etc te doen in het buitenland bijvoorbeeld, echter weet ik niet of dit meer Amerikaans is gezien ik nog niet veel in Nederland ben tegen gekomen.
Ik had bijvoorbeeld ook het NHL College in Leeuwarden gezien, echter is Leeuwarden voor mij niet helemaal de richting waar ik heen wil. Hoge School Utrecht schijnt ook volgens mij een CMD / Grafische opleiding aan te bieden, misschien dat er hier ook mensen zitten die die opleiding kennen en er wat feedback over willen geven? Regio Utrecht / Midden Nederland is voor mij essentieel, Rotterdam vind ik dan ook nog niet zo’n enorm probleem maar liever geen Limburg of Zeeland
Ik hoop echt dat er andere Bokkers zijn die me wat informatie kunnen bieden gezien ik mijn studie keuze enorm belangrijk vind
Thanks in advance!