Willem de Kooning Academie.

Zit hier iemand toevallig op de Wdka in Rotterdam? Zoja, wat voor studie doe je en hoe bevalt het je op school? Ik zit namelijk te twijfelen of ik naar die school moet gaan. Haha! XD Het is trouwens een kunst school in die richting.

Een vriend van me zit in zijn eerste jaar. Hij doet iets grafisch, geloof ik, en het is echt ongelofelijk veel en hard werk, iedere dag zit hij zwaar aan zijn huiswerk enzo, maar wat ik van zijn werk gezien heb ziet er allemaal echt supergaaf uit en hij vindt het heel leuk ondanks dat het heel zwaar is.

Ik heb zelf geen ervaring met kunstacademies, maar veel van mijn vrienden zitten er dus op en mijn vader heeft er ook op een gezeten, en hij raadt de KABK af, omdat je volgens hem daar twee jaren alleen kleurencirkels leert tekenen :’) Nee, maar ze zijn heel traditioneel ingericht en zeker als je meer modern/grafisch wil dan is het geen opleiding voor jou, volgens mijn vatti omarmen ze daar digitale methodes nog niet enzo.

Ik ben toegelaten, dus ik ga er volgend jaar heen! =D
Maar daar heb je niks aan. XD

Oke… ik zit zelf op de KABK en ik ben het totaal oneens met jouw vader. Ze staan juist open voor van alles en je krijgt zelfs les in de meest nieuwe methodes. Ik krijg les in adobe photoshop CS3…
Wel kunnen ze dan sommige methodes of manier van werken minder fijn/goed vinden, maar dat zal op elke school zo zijn.

Maar goed, het ligt waarschijnlijk ook wel aan welke richting je wilt doen, want de kwaliteit verschilt nogal eens per kunstacademie.

Ik heb trouwens over de modeopleiding van willem de kooning niet veel goeds gehoord, maar dat kan ook zijn omdat het toen net opgezet was. Ik hoorde dat het toen een compleet zootje was.

Anders ga je gewoon de opendagen bezoeken?
WdK, KABK (deze zaterdag is opendag), HKU, St. Joost etc.?

Welke richting wil je eigenlijk uit?

Haar vader… Dat kan toen best zo geweest zijn, maar er is in die tijd natuurlijk wel heel veel veranderd ^^

Precies, daarom zou ik niet teveel waarde hechten aan zijn beleving omdat er sindsdien veel veranderd is en dus zelf gaan uitzoeken wat je er van vindt.

Ik zei al, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Mijn vader is senior art director en hij heeft al vaak mensen moeten inwerken die van de KABK afkwamen, en hij vertelde me (een vriendin van me zit er namelijk op, en ik vroeg voor haar toen ze zich ging inschrijven bij verscheidene kunstacademies zijn mening over de verschillende opleidingen) dat hij die mensen vaak helemaal moest omscholen in gebruik van de computer omdat ze op de KABK gewoon veel meer waarde hechten aan traditionele methoden.
Het is prima als je het liefst met traditionele methoden werkt (die vriendin doet een opleiding voor autonome kunstenares oid en werkt eigenlijk zelf het liefst met alleen verf of potloden of andere traditionele middelen).

Ik zeg dus niet dat het een slechte school is, maar dat het niet de beste school is als je een grafische opleiding wil gaan doen.