Wilders strijdt tegen bouw moskeeën.

Geert Wilders is een nieuwe website begonnen: MoskNee. Een zelfhulpprogramma voor burgers die geen moskee naast hun huis willen. De site is vanochtend om 06.00 uur de lucht in gegaan, voorafgaand aan de start van Wilders’ moskeetour in Enschede. ‘Wie het niet bevalt, begint zelf maar een site MoskJa.’

De PVV probeerde het eerder: een verbod op de bouw van minaretten, een verbod op de bouw van moskeeën en, in het laatste verkiezingsprogramma, een verbod op de bouw van moskeeën binnen de bebouwde kom. Het heeft tot nu toe nog nergens toe geleid. De moskee is een symbool van een ideologie van haat, geweld en onderdrukking. Die moeten we bestrijden", zegt Wilders tegen het AD.

Wilders pakt het nu anders aan: een handleiding voor wie gebruik wil maken van de regels. Zo kan de bouw in ieder geval eindeloos worden gerekt.

http://www.mosknee.nl/

Wat vinden jullie hiervan ?

Ik vind ook dat er geen nieuwe moskeeën gebouwd mogen worden (net als kerken etc.) omdat er ontzettend veel gebouwen leeg staan dus ik vind dat ze dan een gebouw moeten gebruiken wat er al staat.

Zoals Wilders het wil vind ik het hooguit belachelijk. Schending van de vrijheid van godsdienst.

Eens met Hannelore, ook heb ik echt niets tegen de godsdienst. Maar toch denk ik, wij mogen daar toch ook geen kerk bouwen?

Ik vind wel dat Geert Wilders niet zomaar dingen uit zijn duim moet gaan zuigen. Is hij überhaupt wel eens een keer in een moskee geweest? Heeft hij wel eens gepraat/gediscussieerd met islamieten?

Wat bedoel je met “daar”?

Dit, gewoon speciale gebedsruimtes (wel gescheiden natuurlijk, niet alle geloven bij elkaar).

ook eens met hannelore

Ik vind dat het inderdaad gelijk moet blijven. Kerk en Moskee. Maar ik snap wel dat mensen het niet fijn vinden als er steeds meer bij staan, terwijl er genoeg andere ruimtes zijn.

Zoals iedereen ook zegt, vind ik het echt overdreven hoe Wilders dit weer eens aanpakt.

=—

Ik vraag me altijd af waarom een mooi gebouw zo belangrijk is, niet alleen bij Moskeeën hoor, maar ook Kerken. Als je een simpele, toch nette gebedsruimte hebt dan is het toch prima. Gaat het niet om het geloof, God/Allah? Waarom al die tierlantijn? Kijk tuurlijk hoeft men niet in een afgeranseld gebouwtje neergekwakt te worden, maar er zijn genoeg gebouwen die nog in prima staat zijn en een mooie ruimte bieden voor zo iets.

Get your facts right!

Snap ik ook wel maar je kunt toch ook renoveren? Ik zeg echt niet dat ze in een oud gebouw met dichtgetimmerde ramen of zo moeten gaan zitten. Naar mijn mening is het alleen zonde dat er nieuwe gebouwen gebouwd worden als dit niet nodig is. Daarnaast vind ik traditionele moskeeën ook heel lelijk staan in Nederland, maar ja dat is natuurlijk niet echt een reden.

Ik vind dat iedereen mag bidden waar hij of zij wil, maar ik hoef niet om de zoveel uur iemand horen blèren.

----

^ Ik word inderdaad gestoorder van kerkklokken als ik op zondag ochtend wil uitslapen dan van de moskee in de buurt.

^ Ik had mijn zin uit moeten breiden: Ik bedoelde in het algemeen ‘lawaai’ maken. Bid lekker, doe je ding, maar stoor andere er niet mee. En nu hoor ik vast: Storen?! Ja, want ik heb er op dat moment last van. Kerken vind ik overigens altijd wel gezellig haha. De kerken hier spelen namelijk gewoon liedjes XD