Wilde vraag!

Oké, met oudejaarsavond zit ik normaal gesproken altijd bij familie thuis, maar ineens whatsappte een supergoeie vriendin van mij me, ze zit blijkbaar alleen thuis die nacht.
Mooi kut voor dr dus, dus ik dacht dat het een goed idee zou zijn om met dr af te spreken en om dan naar een feest te gaan ofzo.
Ineens krijg ik een berichtje van een ex/beste vriend (Heh, klinkt vaag, maar naja, lang verhaal.) waarin hij vroeg of we die avond niet bij hem willen komen.
Probleem is dat hij nog steeds liever meer dan een vriend wil zijn en dat laat ie ook nog enorm merken…
Is het een dom idee die avond naar hem te gaan? Hij woont nogal ver weg, dus ik moet die nacht sowieso daar slapen met die vriendin en het wordt nogal een zuipfeest geloof ik en ik weet dat hij daar nogal losjes van wordt zeg maar.
Haha voel me een beetje een zeikerd, maar ik zou eigenlijk wel even iemands mening hierover willen… Gaan of niet gaan?

Als je die nacht gepakt wil worden moet je gaan.

Je kunt wel gaan maar ik zou hem daarvoor wel duidelijk maken dat je niets meer van hem wil dan vrienden zijn. Dan kan hij de keuze maken of hij daar mee om wil/kan gaan.

Dit inderdaad, haha. Hij heeft te respecteren en anders kan die het bekijken.

Omg ik spuugde mijn koekje gewoon half uit.

Maar dit ja. Als jij dat graag wil, dan gaan. Anders broek aan, thuis of bij je vriendin blijven.

Niet gaan
Lekker met je vriendin naar een feestje in de buurt gaan of je vriendin bij jou uitnodigen dat ze niet alleen is

Hehe, subtiel =P. Maar idd, je vraagt er wel om als je naar hem toe gaat. Beter gewoon ergens anders heengaan met je vriendin.

Heh, da’s de grap juist, dat heb ik al zo vaak gedaan, je zou toch echt denken dat die gast t nu eindelijk ns doorheeft… Dacht eraan om er met die vriendin heen te gaan, zou dat handiger zijn ofzo?:stuck_out_tongue: Heb geen zin om m daar waar z’n vrienden bij zijn nog een keer af te wijzen haha!

Als je gaat, wees eerlijk tegen hem dat je er niets achter zoekt. Het zou heel zuur voor hem zijn als hij een romantische nieuwjaarsnacht verwacht terwijl dat voor jou totaal niet erin zit.

Ja, die jongen heeft gevoelens voor haar. Tuurlijk verwacht hij dan een romantische nacht aangezien ze blijft slapen.

Vraag wat die vriendin van je wil. Bij jou thuis, bij haar thuis of met z’n 2-en naar hem gaan.
ALS je besluit naar hem te gaan slaap dan met die vriendin van je op 1 kamer en niet met die jongen

Klinkt duidelijk, ga het haar meteen ff vragen!
Dank je wel allemaal trouwens!

Waarom zou je niet gaan? Als je wel gaat, vraag je er heus niet meteen om. Maak hem gewoon duidelijk dat je niks wilt :slightly_smiling_face:

Je twijfelt, en je maakt dit topic. Als je twijfelt, niet doen.

Doe gewoon waar je zin in heb. Ik zou sowieso wel iets met die vriendin wat gaan doen, gezien zij eerder was. Dus neem dr mee of ga ergens anders heen.
Verder, als je denkt dat het een leuk feest wordt bij je ex moet je vooral gaan en anders niet.

Ik neem aan dat je met drank op hem prima op afstand kan houden?

Ik zou het niet doen, je kan hem een verkeerde indruk geven, plus vriendinnen gaan soms toch voor, zeker voor exen. Gewoon met die vriendin afspreken of die vriendin bij jou thuis uitnodigen, kunnen jullie na gezellig avondje met de ouders nog lekker op stap.

vriendinnen gaan voor vriendjes of exen

Sorry maar jullie zijn bevriend (beste vrienden?) dan moet je wel gewoon naar een feestje bij elkaar thuis kunnen gaan zonder dat iemand meteen de ander probeert te pakken