Misschien verander ik de titel nog
De stemmen om me heen klonken vaag. Ik wist niet wat ze zeiden, ik hoorde alleen wat gelach op de achtergrond. Het klonk heel ver weg. Ik staarde naar het gras. Plotseling verscheen er een hand voor mijn mond. De hand hield een joint vast. Ik keek naar de persoon die hem vasthield. Even moest ik bedenken wie het ookal weer was. Ohja Jayro. Hij stak de joint voor me aan en ik pakte het vast en begon eraan te roken. Dit was al de zoveelste van deze week. ,ROTTERDAM ROTTERDAM ROFFAAAAA!" de jongens schreeuwden en lachten het uit. Ik zag mijn beste vriendinnen Chloe en Gabriella gezellig met hun meedoen. Ik voelde me slecht, het blowen de hele week door maakte me kapot in plaats van vrolijk. Het was allemaal eigenlijk begonnen als een grapje. Nouja, dat is hoe ik het liever noem. Elk ander mens zou zeggen… een leugen.
Een paar weken geleden…
Het was een normale schooldag toen ik op de wc’s binnenkwam op school. Daar stond een mooi meisje met blond haar. ,Hey jij",zei ze. ,Heb je misschien tampons?" Ik keek even snel in mijn tas terwijl ik wist dat ik die niet had. Ik durfde ze namelijk niet zelf in te brengen. ,Oh shit sorry ik heb mijn laatsten gister aan een vriendin gegeven", loog ik. ,Maakt niet uit",zei ze en ze trok haar shirtje zo ver naar beneden dat haar borsten eruit puilden. Ik kende haar wel. Iedereen kende haar. Chloe heette ze. Het “geilste” meisje van de school. Ze stak haar hand naar me uit. ,Ik ben Chloe". ,Robin",zei ik. ,Leuke naam voor een meisje",lachte ze. Ik voelde me goed, ik kreeg een compliment van het mooiste… eeh… “geilste” meisje van de school! ,Anyways, ga je mee naar de stad vandaag? ik moet even zo’n hele mooie nieuwe lipgloss stelen. Ik ben om half vier in het parkje", ze gooide een kauwgompje in haar mond, gaf me een knipoog en liep de wc uit. Ik kon het haast niet geloven. Chloe had mij meegevraagd naar de stad?! Mijn dag kon niet meer stuk.
die middag om half vier
Het was half vier. Ik liep een beetje onzeker het parkje in. Op een bankje in de verte zaten een groepje jongeren. Een hele mooie jongen zat op een scooter en leunde voorover. Ze hadden harde bobbeling muziek aan en zaten te roken en te drinken. Even stond ik stil, ik durfde dit helemaal niet. ,RRRRRobin!“klonk Chloe’s stem. Ze wuifde naar me. Iedereen keek om. Ik probeerde zelfverzekerd te lijken en liep naar ze toe. De hele groep bekeek me van top tot teen. Chloe stond op en pakte mijn hand. ,Wij gaan stad in, moiii” en we liepen weg van de groep. Ik verwachtte een uitleg waarom ze mij mee had gevraagd, maar die kwam er niet. In plaats daarvan stak ze een sigaret op en hield ze mij haar pakje voor. ,Sigaret?" Even aarzelde ik maar ik pakte er toch een uit. ,Dankje",zei ik. Ze stak hem voor me aan en voorzichtig nam ik een trekje, ik zag dat ze naar me keek dus ik moest het wel over mijn longen doen. Anders zou ze erachter komen dat ik nog nooit van mijn leven had gerookt. Ik deed het over mijn longen en hoestte het uit. ,Wacht, je hebt toch wel vaker gerookt?“vroeg ze. ,Ja tuurlijk”,loog ik. Ik kon ook moeilijk zeggen van niet. Ik wilde er al zo graag bij horen…
verder? ;$