"Wild" kamperen

Hoi,

Ik zit met een aantal vraagjes over kamperen. Ik hou enorm van reizen, maar meestal doe ik dit gewoon in de trend van vliegticket & hostel boeken en gaan. Echter ga ik volgende week met een vriend naar Ierland. Het is nogal een spontaan besluit, aangezien hij aan de andere kant van de wereld woont en momenteel een tijdje door Europa reist. Ik was ook op reis, maar ben net weer thuis en heb nog wat tijd over voordat ik weer wegga. Dus we hebben besloten samen een reisje te doen!

Zijn idee is om naar Ierland te gaan om 11 dagen te gaan “wild” kamperen, oftewel auto huren, tentje mee en dan wel zien waar we uitkomen. Hierbij verblijven wij niet op een camping o.i.d., maar gewoon in de natuur/op het strand… Nu heeft hij dit al heel vaak gedaan en hij vind het helemaal geweldig. Ik aan de andere kant, ben zelfs nog nooit gaan kamperen. Ik ben enthousiast, maar ook zenuwachtig haha. Daarom wil ik vragen of iemand dit ook eens heeft gedaan en hoe dat was?

Dingen waar ik mij zorgen om maak:

• Ik slaap meestal niet erg goed, heeft iemand wellicht tips om het zo comfortabel mogelijk te maken (als dat überhaupt mogelijk is LOL)?
  • De toilet/douche situatie, die er dus niet is. Again, hoe zorg ik dat het nog een soort van te doen is en niet akward is? :cold_sweat:
  • Andere dingen die ik wellicht moet voorbereiden/kopen?

Als er iemand is die hier ervaring mee heeft zou ik het super graag horen, alvast bedankt :kissing:

Voor naar de wc; loop een eindje weg en ga goed verstopt ergens zitten hurken.

Hou er rekening mee dat je niet overal mag wildkamperen… Dat is het eerste wat ik dacht toen ik je post zag (zie: http://www.ireland.com/nl-nl/artikelen/veelgestelde-vragen-faqs-over-een-kampeer-of-caravanvakantie-in-ierland/

Verder: oordopjes mee, een lekker kussen en luchtbed doen al wonderen. Ik zou baby doekjes of iets dergelijks meenemen om jezelf op te frissen.

Dit ja. En babydoekjes zijn echt overal goed voor inderdaad, haha!

Bedankt voor de tips! Ik weet inderdaad dat wild kamperen niet overal mag, daar moeten we zeker rekening mee houden :slightly_smiling_face:) en babydoekjes is een goede haha ga ik zeker inpakken :sunglasses: