wil met fimo beginnen maar hoe beginnen

heee!!
ik wil met fimo beginnen maar ik zou graag jullie trukjes willen leren of site’s waar ze goeie uitleg hebben staan hoe je het doet ^^

ik weet ik had dit ook in de algemene topic kunnen doen maar dan antwoorden er niet zo veel als ik er een topic over maak ^^

kan iemand mij helpen :face_with_raised_eyebrow:

Volgens mij staan er op http://www.cutoutandkeep.net wel goede tutorials (met foto’s)
En anders moet je even op Youtube kijken ofzo…

Ten eerste heb je fimo nodig; basiskleuren als wit & zwart en een aantal andere kleurtjes die je mooi vindt (te koop bij pipoos, combisteek.nl)
Zorg er ook voor dat je een gladde oppervlak hebt om op te werken (een spiegel, een glazen snijplak of een snijmatje) zelf raad ik het aan om iets van glas te nemen want hier blijft de fimo niet aan plakken. Je kunt eerst ook beginnen met een tegeltje en als je besluit dit te blijven doen kan je dus wat anders kopen.
Wat je ook nodig hebt is glanslak (ook te koop bij pipoos, combisteek). Want als je een werkje klaar hebt en dit hebt afgebakken is het mooi om dit met glans af te werken.
Eventueel heb je ook een roller nodig om de fimo mooi plat te maken, je kunt natuurlijk altijd een andere oplossing er voor vinden.
En natuurlijk een scherp mesje waarmee je de fimo kunt snijden.

Fimo bak je af op maximaal 130 graden, laat het even afkoelen en dan kan je er dus glaslak (fimolak) op doen. Als je fimo bakt in een normale oven zorg er dan voor dat je de fimo op bakpapier legt, dus niet op de kale plaat want de stoffen die in de fimo zitten kunnen dan ook in de voedsel gaan zitten.
Als je dit blijft doen kun je er aan denken om in de loop der tijd een minioven te kopen voor alleen je klei.

En zorg er altijd voor dat je op een schone oppervlakte werkt! Maak met babydoekjes je handen goed schoon. Zodat er geen pluisjes in de klei komen. En elke keer als je een andere kleur pakt weer je handen goed schoonmaken.

Een aantal tutorials:
Fimo Chocolate Chip Cookie
Fimo Milkshake
Bloem
Fimo Hamburger
Choco Bonbon
Ster van Fimo
Gelukskoekje
Mokana
Cupcake
Taartje
Mooie Bes
Soesje
Pizza
Goomba
Taart 2
Koekje
Ijsje
Koekje 2
Panda
Donut
Chocoladereep
Domokun
lolly
Brownies
Taco
Biscuit

heb je nog vragen note me dan maar :slightly_smiling_face:

wow handige reactie van addicteds. (:
Maar hierover is toch ook al een topic? Kijk maar bij ‘het algemene fimo topic’ of het ‘crea fimo topic’. Genoeg mensen die daar fimoen en je tips kunnen geven (;

aah toffe site’s!!
xxx

je hebt je antwoord, en kijk anders ook even op de andere twee bestaande topics over fimo. :slightly_smiling_face: