Wil ik me relatie nog wel ?

Hooi Allemaal, Momenteel zit ik echt in een enorme dip en hoop dat jullie me misschien beetje kunnen helpen. Ik ga nu 3 jaar met mijn vriend en woon zon 1,5 jaar samen met hem. We hebben enorm veel ruzie al is het al veel minder dan vroeger. We zijn beide erg dominant en kunnen weinig van elkaar hebben. Als we ruzie hebben gaat het ook echt van kwaad tot erger. Situatie van nu:
Vanochtend deed ik de gordijnen omhoog en zag ik dat hij de deur gewoon open had laten staan vanacht terwijl ik hem zaterdag er nog op gewezen heb dat we de sleutel niet in de deur moeten laten zitten
( aangezien we een kattenluik hebben ) vanochtend vroeg ik of hij even naar beneden wilde komen om het te zien, hij deed heel kattig tegen me en wilde niet komen dus ik liep naar boven en werd er best wel beetje boos om omdat er wel een nieuwe tv staat en nog veel meer waardevolle spullen. Meer boos uit geschrokkenheid. Maar goed hij ging me belachelijk maken door me na te doen en beetje sago te reageren. Waar ik slecht tegen kon want ik vond het echt een belangrijk iets. Omdat hij eerder zijn vorige woning moest verlaten dan gepland hadden we 6 duizend euro schuld in de lening en moest ik de hele inboedel voorschieten. Hiervan krijg ik nu nog 1200 euro terug. hij had wat spullen van ze eigen huis meegenomen en ik had weer voor mezelf een uitzet gespaard wat we tegen elkaar afgooide zodat dat klaar was en niemand daaraan hoefde te betalen. Maar goed dus ik zeg “die inboedle beneden is nog wel van mij” nou toen ging die me een partij schreeuwen tegen me dat ik niets krijg en dat ik alleen me hand maar ophou maar dat ik niet mee betaal aan de spullen uit zijn oude woning (terwijl we die discussie al maaaaaaanden afgesloten hadden )dus ik werd er beetje boos om dus hij stierde het huis door om te kijken wat er van hem was en wat ik gekocht had enz. dus ik draaide zijn hoofd van die kast daar ook nog. dus ik zei dat die normaal moest doen en dat ik recht had op dat geld nou toen kwam het ik was een vieze hoer een drama queen een jankend, hij gaf me een klap op me rug en hield me bij me keel vast. vervolgens liep hij boos naar boven en begon ik te huilen gewoon van schrik en toch pijn. dus ik direct een vriendin van me gesmst die me beetje rustig praatte. vervolgens riep die van boven dat ik zelf om die klappen had gevraagd omdat ik over die deur was begonnen en zijn hoofd aangeraakt had naar die kast. Ik had zelf erom gevraagd geslagen te worden en om hoer genoemd te worden. vervolgens liep ik naar boven omdat ik het oneerlijk vond en te zeggen dak hem niet aangeraakt heb ( kan er niet tegen als hij me dingen aanpraat die niet waar zijn) toen gaf die me een klap op me kaak en zei die dat hij hoopte dat me tand door me lip zat.Dus ik hield me stil en ging me opmaken komt die later beneden dus hging die praatte tegen me en vroeg of hij wilde stoppen want heb hem niets meer te zeggen. Hij zei dat ik een zielig tiefes wijf was, en dat ik er zelf om vroeg en dat ik een jankende drama queen ben. Ik ben vervolgens naar me werk gegaan en heb me hier verder opgemaakt.

Ik weet niet wat ik moet doen, om de een of andere DOMME reden wil ik hem niet kwijt omdat ik weet dat ik echt ontzettende bitch kan zijn ik heb hem ook wel is een klap verkocht ( hij mij ook hoor heb al 2 x dikke blauwe plek gehad ). Maar ergens kan ik niet zonder hem en wil ik niet zonder hem omdat ik weet dat ik ook totaal geen makkelijke ben.
Maar hou ik echt van hem of ben ik bang voor het diepe dal wat ik even door moet ??

Wat vinden jullie meiden ? Sorry ik heb maar 1 vriendin dus kan het aan niemand anders vragen … :frowning_face:

in een relatie hoor je niet te slaan punt. Het klinkt misschien erg kort door de bocht maar dit is niet normaal meer. Mijn vriend zou het niet in zijn hoofd moeten halen om dat te doen. Meid je verdient beter dan dit, natuurlijk had jij ook niet moeten slaan maar kom op zeg, dit is echt erg en dat ie dan niet eens spijt heeft maakt het alleen maar erger… Ga bij hem weg, er zijn zo veel beter jongens die je niet slaan, maar het gewoon met je uitpraten, het maakt niet uit of je dominant bent, dat ben ik ook, maar dan kun je alsnog gaan praten…

ik heb het echt zovaak geprobeerd om met hem te praten maar elke keer is het zucht steun"pffff duurt het nog lang" ik weet dat ik lang door kan gaan op onderwerpen en dat ik tien duizend keer alles vraag mij het lijkt wel alsof die er niet voor me wil zijn. Hij geeft mij echt van alles de schulkd. Ik ben enorm onzeker en neem dan alles aan ik geef steeds mezelf de schuld van alles. Hij zegt steeds te willen veranderen maar lijkt wel alsof alleen ik verander.

slaan iemand bij keel grijpen is dat officieel het niet aan kunt dus doet hij het zo
meer weglopen voor zijn probleem in plaats er van om er over te praten en op te lossen elke relatie is wel onenigheid maar dit slaat kop op de spijker
je moet er niet mee zitten bedenk wat jezelf wilt
of praat met hem zonder meteen in de aanval te gaan

zoals ik al zei heb zovaak gepraat en elke keer weer gaan we veranderen maar gebeurt het weer …

Ik had me spullen gepakt en was vertrokken… Niemand maar dan ook niemand mag je zo behandelen. Hij heeft totaal geen respect voor jou en je spullen.

nee maar ja ik heb ook wel eens geslagen, en ik heb ook een grote mond en ik ga ook door in ruzies.
:no_good_woman: het is zo dubbel allemaal

ookal is het dubbel, wil je dan daar blijven dat jullie elke keer ruzie hebben?
Jij hebt ook slechte dingen gedaan, maar dat betekend niet dat hij zo tekeer mag gaan.
Je wordt daar echt niet gelukkig, dus ik zou tijdelijk bij iemand intrekken en dan naar een andere woning zoeken. En ja jullie zouden het uit moeten praten, maar ik vraag me af of dat wel kan, want ik verwacht dat hij dan overal doorheen gaat schreeuwen en dat hij je gaat uitschelden. Serieus uitpraten zonder schelden en geweld kan ook.

Ik wil je niet aanvallen hoor maar het lijkt een beetje of je het goed wilt praten dat hij je slaat en zo behandeld. Omdat jij het ook wel eens hebt gedaan en door gaat in ruzies geeft hem absoluut het recht niet om jou zo te behandelen. Als iemand mij zo zou behandelen dan zou ik hem ook wat willen aandoen.

Je valt me zeker niet aan, ik ben gewoon zo onzeker dat ik inderdaad altijd mezelf de schuld geef komt ook omdat hij altijd zegt dat ik er zelf om gevraagd heb enz. en dat ik het verdien. Ik weet dat ik geen makkelijk tiep ben …

Normaal begrijp ik zijn reactie wel maar dit keer weet ik gewoon dat ik echt niets fouts gedaan heb enz. Dus ik begrijp ook niet wara het vandaan komt. en als die sago was mag die dat niet zo op mij uitvreten.

ik weet niet of praten helpt. Ik vrees dat ik gewoon te bang ben om bij hem weg te gaan. In diep dal vallen, zwart gat hebben, angst alleen te zijn. weer opnieuw beginnen vind ik ooit nog nieuwe vriend want ik heb geen vrienden dus ik kom nergens … We werken samen dat is nog het moielijkste

Ga weg bij hem, dit is geen goede relatie en dat weet je zelf ook wel.

Ik wil niet heel lullig doen hoor, maar even ik wil even op die ruzie in gaan. Hij zou een deur dicht doen, maar dat heeft hij niet gedaan? En dit gebeurd wel vaker? Waarom check je zelf dan niet of die deur dicht is? Kleine moeite en het scheelt je weer een ruzie. Misschien moeten jullie je een beetje aan elkaar aan passen.

Als jij rustig blijft tijdens een ruzie. Zal die ruzie ook niet verder uit de hand lopen. Niet de hele tijd over dingen door gaan. En zo’n opmerking als “Die inboedel beneden is nog wel van mij” is niet erg handig. Dan kan je een boze reactie terug verwachten. Natuurlijk is het niet goed dat hij begint met slaan, maar als jij ook rustig reageert op wat hij te zeggen heeft en geen lullige verwijtende dingen tegen hem zegt… dan wordt die ruzie ook niet zo heel erg.

Dus waarom zou je dan bij hem weg gaan? Als jij je 100% wil inzetten voor deze relatie, zal je moeten beginnen om zelf te veranderen, vooral om beheersing te krijgen. Dat je nadenkt over iets voordat je iets zegt. Als jij rustig doet, zal hij hier denk ik ook wel rustiger op reageren. Zo niet? Dan laat je hem even afkoelen en ren je niet meteen achter hem aan als hij iets zegt wat niet aardig is of niet door de beugel kan. :slightly_smiling_face:

Jullie zitten in een soort destructieve relatie. Jullie allebei ontvlammen heel snel + jullie doen elkaar fysiek pijn. Ik woon ook al een anderhalf jaar samen en een ruzie om zo’n onderwerp, inclusief klappen geven, is nog nooit bij ons gebeurd. Ik denk dat de meeste koppels dan nog heel gelukkig samenleven. Jij bent nog jong en jij kan nu nog ontsnappen, doe dat dan ook. Het leven is te kort om zo’n relatie te hebben en soms is liefde gewoon niet genoeg…

@ Dulcissime, ik heb al zovaak geprobeerd om me rustig te houden maar op een gegeven moment houdt het op zeker als het van 1 kant komt. Ik heb me vanochtend erg rustig gehouden en nog ging hij zo tegen me tekeer hij daagt me dan uit door over me gevoel te beginnen en me te pakken met punten waarover ik echt door kan draaien maar vanochtend bleef ik rustig en nog ging die door.

@ BettiePage, inderdaad ik ben jong, maar hou echt van hem maar zie ook in dat dit nooit gaat veranderen dit zal altijd blijven als we doorgaan.

Helemaal mee eens.
Plus dat ik vind dat jij roept dat je vriend eens even moet komen kijken naar die openstaande deur erg moederlijk en nogal irritant. Daar zou ik als ik jou vriend was ook geirriteerd van raken. Ik bedoel, hij weet ook wel hoe een open deur eruit ziet en je kan het ook gewoon tegen hem zeggen. Je moet elkaar wel accepteren en aanvullen in een relatie.

Ik begrijp wel dat hij boos wordt op een opmerkingen als “die inboedel beneden is nog wel van mij” of " kom eens naar beneden om samen te kijken hoe jij de deur hebt laten openstaan" Mensen zijn verschillend en ik begrijp dat je het niet leuk vind dat hij die deur laat openstaan zoals hij het niet leuk vindt dat jij zo’n opmerkingen geeft … Maar dat geeft hem nog altijd geen recht om u een slag in u gezicht te geven.

Ik vind dat heel neerbuigend over komen dat jij hem wilt laten zien dat de deur open staat. Dat doet mijn moeder ook altijd met de katten als ze bijvoorbeeld in huis hebben geplast. Maar dat hij jou slaat dat is niet te accepteren en daar moeten jullie een goed gesprek over hebben. Jullie zaten beide fout.

We hebben vanochtend gesproken en inderdaad ik kan heel rot over komen maar hij soms ook naar mij. We hebben besloten te stoppen dit is niet het eerste dit keer ben ik het volgende keer is hij het. Maar alsnog vind ik niet ondanks dat het moederlijk is dat hij het recht heeft me bij me keel te pakken en een hoek te geven. Maar Ja ieder zijn mening.