Wil ik het wel?

Mijn vriendje wil morgen weer een stukje verder met me gaan. Hij wil me vingeren. Alleen ik heb dit nog nooit meegemaakt (ik ben 15) Eigenlijk wil ik het nog niet. Maar ik weet niet echt hoe ik dit moet vertellen. Hij kan best zijn zin doordrijven. Maar dat doen wel meer jongens geloof ik. Hij accepteerd wel gewoon als ik iets niet wil hoor. Maar ik weet niet echt hoe ik moet zeggen dat ik het nog niet wil.

Hij zegt dan namelijk van: Ja jij bent ook ver gegaan bij mij (aftrekken) dus mag ik nu toch ook wel bij jou?

Alleen ik voel me er niet echt lekker bij ofzo.

Wat moet ik doen? Hij komt morgen dus help me alsjullieblieft!

Gewoon nee zeggen. Of app hem evt nu al met he ik wil morgen niet verder gaan oke. Dan komt hij ook niet met de YES IK GA VINGEREN instelling binnen.

Gewoon zeggen dat je het nog niet wilt. Dat je het bij hem hebt gedaan betekent nog niet dat hij het ook bij jou moet doen.

Ik vind het raar dat je zoiets plant, of hij vooral in dit geval. Hoe weet je dat hij dat wil doen? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen hoe het gaat als je het plant, maar normaal gesproken zou ik hem gewoon tegenhouden als hij daar met zijn hand heen gaat. Als hij dan vraagt waarom kan je zeggen dat je het nog niet wilt. Gewoon zeggen wat je denkt.

!!! dit. communiceren en grenzen respecteren is belangrijk

laat je niet overhalen door hem. Als jij het niet wil, is het een nee!

Nee is nee, en als hij daar niet naar luistert dan moet je hem voor zn kop slaan.
Oh en dat je eerder wel ja hebt gezegd maakt niets uit. Het gaat om dat moment en op dat moment wil jij het niet. Dan heeft hij daar naar te luisteren, punt uit. Niets tegen je zin doen, krijg je spijt van!

Als je het niet wilt moet je dat duidelijk aangeven. Als hij het per se wilt doen dan is hij jou niet waard!

Als jij hier nog niet aan toe bent is dat heel normaal. Als hij met z’n hand in de buurt komt kan je hem gewoon tegenhouden. Leg hem uit dat je daar nog even mee wilt wachten. Hij vind dat vast niet erg maar juist fijn dat je het aan geeft (was bij mij ook zo).
Communicatie is heel belangrijk bij dit soort dingen :wink:

Het is niet gek dat je het niet wil en dat sommige dingen nou eenmaal wel leuk zijn en andere dingen nog niet.
Er waren bij mij ook “simpele” dingen die ik nooit wilde tot ik 5 jaar seksueel actief was.
Je vriendje heeft dit gewoon te accepteren en jouw grenzen te respecteren.
Jij MOET niets. Als jij het wil prima. Maar nee is nee.

Hem gewoon vertellen hoe jij erover denkt. Niks tegen je zin in doen. Anders heeft hij maar pech gehad.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Verder ben ik het met Nacho eens, wees duidelijk!

Als jij het niet wil, gaat het niet gebeuren. Zo simpel is het. Praat met hem dat je dat liever niet wil nog.

als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen! Zeg tegen hem dat je het niet wil, je gaf al aan dat hij dit respecteert. Wacht tot jij je er goed bij voelt en doe anders het gewoon niet!

Precies dit, ik had t niet beter kunnen zeggen

Als hij je wil vingeren vraag dan gwn zullen we …
Of zeg tegen hem sorry ik heb er ff geen zin in ofzoiets

Als je het niet wil, wil je het niet! Daar kan/mag hij niet over beslissen!

Ik zou het van tevoren op de app aangeven dat je nog niet klaar bent om verder te gaan met hem. Dan is hij erop voorbereid en heb je alvast het eerste ijs gebroken voor het gesprek met hem face 2 face, waarbij je onder druk staat. Ik doe dit ook met situaties waar ik me geen raad mee weet face 2 face.

Als je het niet wilt moet je het hem gewoon vertellen. Hij moet dat maar accepteren.

Als jij het niet wilt niet het wel toelaten om hem gelukkig te maken, als hij van je houd kan het best wel wachten en al helemaal als jij je er niet prettig bij voelt