Wil iemand mijn motivatiebrief nakijken?

Een korte opdracht om te schrijven bij een online stadsgids. Hierbij hoorde een korte motivatiebrief. Kunnen jullie het nalezen en feedback geven?

Dit is wat ik heb:

Geachte heer/mevrouw,

Met veel interesse heb ik de vacature voor schrijver/marketingassistent gelezen en ik kan mijzelf er goed in terugvinden.
Ik woon al twee jaar in Antwerpen en ondanks het feit dat ik vertrouwd ben met mijn omgeving, ben ik toch in staat er met een frisse blik naar te kijken. Wat voor anderen misschien vanzelfsprekend en onopvallend lijkt is voor mij bijzonder. Naast mijn opmerkzaamheid ben ik ook nieuwsgierig en ondernemend. Ik ga juist op zoek naar nieuwe dingen.
Dankzij mijn studie beschik ik over de nodige zelfdiscipline en organisatievermogen om het werk op tijd te leveren. Mijn doel is om na mijn opleiding een soortgelijke functie uit te oefenen en via deze sollicitatie hoop ik daar een stukje dichterbij te komen.

In de bijlage vind u mijn cv en voorbeeldtekst. Ik kijk alvast uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

volgens mij is; “ik kijk alvast uit naar uw reactie” dubbel. Ik zou er van maken; hopend snel iets van u te horen, ik hoor graag van u, enz.

verder vind ik het heel goed geschreven, netjes maar toch goed leesbaar zegmaar. ik vind m goed, haha!

Ik vind de tekst wel goed opzich. :’)

Ik vind deze zin niet zo lekker lopen: ‘‘Ik woon al twee jaar in Antwerpen en ondanks het feit dat ik vertrouwd ben met mijn omgeving, ben ik toch in staat er met een frisse blik naar te kijken.’’

Hier zou ik een woordje tussenvoegen: ‘‘Dankzij mijn studie beschik ik over de nodige zelfdiscipline en organisatievermogen om het werk op tijd te kunnenleveren.’’

En moet CV niet met hoofdletters? Dat weet ik niet zeker hoor, maar dat dacht ik altijd.

Misschien nog even jezelf verder introduceren?
Verder vind ik het er goed uit zien.

die komma na omgeving moet gewoon blijven staan toch

Mm ja, nu je het zegt is het ook niet netjes als die weggehaald wordt. Maar met die komma vind ik het ook niet lekker lopen. Waarschijnlijk doordat ‘ben’ 2x vlak na elkaar wordt gebruikt.

In de bijlage vindt u mijn cv en voorbeeldtekst.