wil iemand mij een beetje op weg helpen met plannen?

Hoi,
Op zich kan ik redelijk plannen voor normale weken, maar over 2 weken heb ik een toetsweek en het lukt me gewoon niet omdat te plannen.
Ik heb voor elk vak wat ik moet leren in 6 stukjes verdeeld, ik was van plan om dan elke dag van ieder vak 1 stukje te leren, 2 weken lang. Maar dat lijkt mij toch niet zo handig, want dan leer ik het nu en dan leer ik het een dag voor de toets? is dat wel handig? en met nu leren bedoel ik dat ik het ook echt leer, echt uit mijn hoofd ken…
Weet iemand een betere manier?
het zijn 7 toetsen…
frans
nederlands
engels
scheikunde
natuurkunde
economie
wiskunde
Natuurkunde, wiskunde en frans vind ik wat lastiger.
Ik heb echt goede tips nodig.
x

Uhmm het is natuurlijk voor iedereen anders, maar als ik een planning maak probeer ik toch elke dag iets te doen. Zijn er nog vakken die zwaarder wegen? Geef die voorrang :slightly_smiling_face: En zet de vakken ook op volgorde van welke je het eerste hebt. Je Had het verdeeld in 6 stukken. Dus ongeveer 42 stukken in totaal en laten we zeggen drie stukken bij als extra aandacht voor Na, Wi en Fa. → 45. Als je begint met elke dag vier stukken (van elk vak één), kun je het zo indelen dat je drie ‘rust’ dagen hebt. Gebruik deze dagen om bijvoorbeeld de stof vast goed door te lezen of om het nogmaals te herhalen.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, zoals ik al zei het is voor iedereen anders :slightly_smiling_face:

Of je moet hard zijn voor jezelf en zeggen: elke dag 1 vak en uiteindelijk herhalen, maar dat is zwaar…

Hopelijk heb je er iets aan :slightly_smiling_face:

Dit verschilt idd per persoon. Ik moet zeggen dat ik voor een toetsweek max. 2 dagen van te voren begin. Drie vakken per dag, de helft van wat ik moet kennen en dan de volgorde afgaan als de volgorde waarin de pw’s zijn.

dat is nou juist het probleem, ik heb een ander rooster gekregen en zit elke dag tot 5 over vier… dus ja echt veel tijd heb je dan niet meer…

upp.

Tuurlijk wel. Stel je bent om half 5 thuis. Ik ga er vanuit dat je om half zes eet, dan kun je nog een uur leren. En na het eten ook nog een of twee uur, als je echt wilt, dan ben je vanaf 8 uur vrij…

Ligt er denk ik ook aan wat het is. Moet je voor de talen woordjes kennen, of is het grammatica? Woordjes kan je altijd wel even oefenen, als ze in wrts staa ofzo.

Ik zou ook al een weekplanning maken.
Ik weet niet of je wat doet na school( Sport ect.)
Mischien kan je die op de compputer maken?
Dan schrijf je ook op wanneer je ong al gaat/wil slapen en wanneer je opstaat en je rooster daar ook inkleuren.
Dan zie je hoeveel je tijd hebt na school en kan je het misschien ook een beetje indelen?
Tenminste dat vind ik fijn : )