wil hij wel?

ik heb al een aantal maandjes een vriend maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. (ik ben 16 hij is 18) ik heb nooit echt ‘spannende’ gesprekken met hem, en hij laat (in het echt maar ook via app) echt nooit merken dat hij meer wil. ik ben zelf nooit verder gegaan en praat er ook niet makkelijk over, maar dat komt dus juist omdat hij me nooit iets laat merken. ik zou best eens iets meer met hem willen. als ik een seksistische opmerking maak dan reageert hij er eigenlijk ook niet op. wat kan ik doen?

Hmm ik denk dat je er toch echt naar zal moeten vragen, en het kan uiteraad goed zijn dat hij het ook niet durft te vragen of zomaar te beginnen. Ook kan het zo zijn dat hij een goede reden heeft waarom hij het nog niet wilt. Ik zou zeggen begin eens met een subtiele vraag erover, succes!

Daar hebben volgens mij wel meer jongens last van. Misschien durft hij gewoon niet zo goed, omdat hij nog maagd is of zo? Probeer er anders in het echt eens over te beginnen, dat is vaak beter dan via de app.

ja klopt. maar ik ben echt onzeker op dat gebied. ik heb geen idee hoe ik er over moet beginnen en wat ik dan moet vragen…

ik heb hem er nooit naar gevraagd maar ik denk ook niet dat hij nog maagd is. tijdens het uitgaan had ik met zijn vriend gepraat en hij begon er over dat ik bij hem was geweest. hij zei dat ik wel verder was gegaan met hem. ik zei nee is niet zo, en hij zei geloof ik niet want hij was alleen thuis. ja wel beetje bullshit maar dat was dus 1 van de 1e keren dat ik bij hem was. dus zijn vrienden zien hem er ook wel voor aan.

Jongens scheppen wel vaker op tegenover elkaar over bepaalde dingen. Met zijn vrienden durft hij dat soort dingen dus wel te bespreken en met jou niet?

ja zo iets denk ik dan haha, ik weet het niet. maar ik vind het zelf ook moeilijk om er over te praten omdat hij ook zo weinig los laat. met een vriend van mij kan ik er eigenlijk best open over praten.

Ja snap ik. Als 1 van de 2 het er liever niet over hebt of het een lastig onderwerp vindt, dan ben je er snel over uitgepraat.

Als jullie aan het zoenen zijn, zijn rug buik etc strelen en langzaam zijn t shirt proberen uit te doen? Kijken hoe hij hier op reageert

hmm tja, ben ook niet echt iemand om de eerste stap te zetten hahah. maar ik denk omdat we al wel een tijdje samen zijn dat het op een gegeven moment alleen maar moeilijker word ofzo. ook om er over te praten.

hoe zou ik er het beste over kunnen praten bijv, op zo’n min mogelijk awkwarde manier. ben best verlegen in dat soort dingen.

Ik zou gewoon zeggen: “Kan ik ergens met je over praten?”
Dan voelt hij al wel aan dat het gesprek een iets andere lading heeft. En dan kun je rustig met elkaar praten.
Praten is toch echt het sleutelwoord, ook al is dat moeilijk…