Wil hij me nu wel? of toch niet?

Hee (:
Dit is best een lang verhaal, ik waarschuw vast.
Ook heb ik al een paar eerdere topics aangemaakt, paar weken geleden, maar ik zou alles wel even in één verhaaltje achter elkaar vertellen.

Mijn vriendin (ik noem haar even S.) is paar jaar geleden verhuisd naar DenHaag, zelf woon ik in Limburg.
Zij kwam in een nieuwe klas, en daar zat een jongen (D.) die ik dus via haar heb leren kennen. Ik had hem nog nooit gezien of zo, maar had hem wel op what’s app. Zo hebben we elkaar erg goed leren kennen en hebben ook geheimen gedeelt die niemand wist. We vertrouwden elkaar erop dat we niks zouden doorvertellen, dat is ook niet gebeurd.

Hij deed erg lief en gaf me aandacht die ik wilde. Op een gegeven moment hadden we afgesproken, maar we kregen ruzie, die laterna wel weer goed kwam. Hij zou hierheen komen, maar dat ging niet meer. Dus ben ik die dag naar hem toe gegaan. We hadden het geweldig samen voor een paar uurtjes, toen moest ik helaas alweer gaan.

Echt alles verliep perfect en ik was smoorverliefd en kon niet gelukkiger zijn.
Tot ik op een woensdagmiddag, gewoon doordeweeks, een beetje avontuurlijk was en naar hem toe ben gegaan. Mijn ouders dachten dat ik bij een vriendin was, dus dat ging allemaal goed.
Ik kwam daar aan en het duurde even voor hij me van het station ophaalde. Bij hem thuis kon mijn geluk niet kapot en was zo verliefd. Heerlijk! Hij ontmaagde me en was zo ontzettend lief.
Een paar uur later moest ik gaan, later dan ik eigenlijk gepland had. Ik ging naar het station maar ik zou de trein missen als ik nog snel een kaartje ging halen, het was een van de laatste treinen, dus ik moest wel instappen. Ik dacht; tegenwoordig controleren ze nauwlijks, dus moet kunnen. Helaas, helaas was dat dom en kreeg een boete. Ook was ik pas half 12 op het station terug en dat was veel later dan ik met mijn ouders had afgesproken. Ik heb mijn ouders gebeld en alles verteld. En daar waren niet zo blij mee, zacht uitgedrukt.

Natuurlijk kreeg ik straf en alles, paar dagen geen telefoon, huisarrest e.d. Viel mee te leven. Ik had hem na die woensdag dus niet meer gesproken. Tot ik hem zaterdag op facebook had, zo’n gesprek. Afschuwelijk… Hij was zo bot en was allemaal dingen aan het zeggen als ‘je verdient me niet’ en ‘ga weg’.
Ik was zo verdrietig, wat had ik fout gedaan? Waarom deed hij zo? Alles was toch perfect?

Een paar dagen later kreeg ik mijn telefoon terug van mijn ouders. Ik vroeg hem gelijk om uitleg, maar hij kon het niet uitleggen en ging gewoon door. Een hele week lang had ik aan moeten horen dat hij me haatte, dat hij niet goed genoeg voor me was, dat ik weg moest gaan, enz. Ik werd er niet zekerder door, en ben al best onzeker over mezelf. Ik wilde hem bellen, maar nam niet op omdat ‘hij toch niets te vertellen had’.

Toen was ik een keer uitgeflipt, waarom deed hij zo!? Hij zei dat alles een grap was, nooit gemeend, nooit van me gehouden, om me gelachen met zijn vrienden, al die tijd een vriendin had en ik weet niet wat allemaal.
Ik ben in huilen uitgebarsten en heb gezegd dat hij er dood neer kon bij vallen. Normaal wens ik nooit, maar dan ook nooit, mensen dood (sorry dat ik het zo zeg)… Ik heb hem geblocked, nummer verwijderd en ik hoefde niet meer met hem te praten. Nooit meer.

Huilend belde ik S. op om alles te vertellen. Zij zei dat ze dat wel had gedacht, en had me ook al eerder gewaarschuwd dat het een player was. Hij deed bij de meeste meisjes zo.
Ik was er kapot van en schaamde me dood dat ik zo dom ben geweest erin mee te gaan. Een hele week heb ik gehuild. Een emotioneel wrak, dat was ik.

Toen het een week of 2 later een beetje gezakt was en tot me doorgedrongen, heb ik hem ontblockt om hem de nodige vragen te stellen die ik ècht nog even wilde weten. En geloof het of niet, hij begon ineens een verhaal op te hangen dat het voor hem géén grap was, hij wel van me gehouden had, maar dat het gewoon over was. Ik kon niet geloven dat het zo in één keer over was en vroeg hem hoe het kon. Hij was schijnbaar nooit over een meisje heen gekomen.
Ik weet niet wat ik nu wel en niet moet geloven, want hij liegt de heletijd alles door elkaar, heb ik het idee.

We hebben het een beetje uitgepraat en ik vroeg waarom hij het niet gewoon zei, maar me zo kut moest laten voelen. Zijn antwoord was; dan zou je misschien minder verdrietig zijn, als je me haat…
Ik kon het niet geloven… MINDER verdrietig als je zegt dat alles een grap was dan dat je zegt dat je niets meer voelt!?

Nu heb ik het een beetje van me af gezet en zijn we gewoon vrienden en praten we op what’s app.
Maar nu begint hij weer dingen te zeggen als ‘ik mis je’ , ‘ik ga lekker over je dromen nu’ of ‘kom je weer een keertje langs?’.
Wat wil hij nou!? Ik heb het hem ook gevraagd: D, wat wil je nou? Waarop hij antwoorde ‘ik dacht dat we gewoon vrienden konden zijn?’

Allemaal prima, maar hij begint steeds meer van die dingen te zeggen. Ja, ik heb nogsteeds gevoelens voor hem en ja, ik wil hem terug… maar aan de andere kant ook niet, misschien flikt hij me dit nog wel een keer?

Ik weet echt niet wat ik nu moet denken, misschien jullie een idee?
Bedankt x!

Ikzelf denk dat hij je weer opnieuw wilt gebruiken, en daarom zo doet. Die eerdere vervelende berichtjes komen niet zomaar uit het niets.

Ik zal eigenlijk niet meer op hem reageren als hij die dingen zegt. Gewoon normaal doen, als vrienden. Het is wel duidelijk dat hij je wil gebruiken, en als hij vraagt: ‘Kom je nog een keertje langs.’ Dan zal ik zeggen dat hij wel eens naar jou mag komen, als hij je zo graag wil zien… Ik zal oppassen met deze jongen.

Ik begrijp hoe je je voelt en zeker als je verliefd bent op hem. Ik zou gewoon wat hard to get spelen, en als hij écht van je houdt zal hij wel moeite voor je doen, wanneer hij écht een player is zoals ze zeggen zal hij je geen moeite meer doen en meteen naar een ander meisje.

Ik denk inderdaad dat hij je weer wilt gebruiken. Ik zou er niet op ingaan.

Ik kwam daar aan en het duurde even voor hij me van het station ophaalde. Bij hem thuis kon mijn geluk niet kapot en was zo verliefd. Heerlijk! Hij ontmaagde me en was zo ontzettend lief.

Wát, is dat serieus? :’] Je gaat hem voor een tweede keer zien en je weet verder niks van hem behalve via whatsapp en hij ontmaagd je? Dan is het toch duidelijk dat hij het alleen daarom deed en dat hij je nu niet meer hoeft…

Hij gaat gewoon weer hetzelfde doen als eerst, hij probeerde van je af te komen maar merkte dat je toch nog interesse had dus nou probeerd hij het opnieuw. HIj vind je niet leuk, anders was hij meteen wel “toegehapt”.

Pff, niet doen gewoon…

Tijdje niet met hem praten, als hij niets meer tegen je zegt, dan is het over. Als hij tegen je begint te praten en OPRECHT lief en aardig is, dan kan hij het nog wel eens menen. Maar ik zou voor hem oppassen!

het lijkt me een echt eikel…hoe je over hem verteld !
Ik zou er echt niet meer aan beginnen…

Dit is een player. Het is misschien moeilijk om het zelf te beseffen. Been there, done that. Ik wou het zelf ook nooit geloven, ookal wist ik het goed genoeg.
Je moet proberen die gast te vergeten, als je wil praten met mij mag je me altijd noten. Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem.
Maar verder niet op hem ingaan. Als je hem zegt dat het niets wordt, en hij blijft moeite voor je doen, kan je hem nog een kans geven. Maar ik zeg het je, geef dit soort gasten niet meteen een tweede kans. Dat loopt niet goed af, ze moeten het verdienen.

Hoe moeilijk het ook is, spreek niet met hem af. Hij verdient je niet echt niet. Helemaal niet doordat hij in het begin zo tegen je deed.