Wil hij me nou wel of toch niet?

Dag allemaal,
ik heb even snel advies nodig.
Ik heb al bijna 2 jaar met mijn vriend. Hij is super leuk en lief, maar wel een enorme flirt af en toe. Door dit gedrag van hem is het in het verleden hierdoor al bijna een keer 1 maand uitgeweest tussen ons.
Ik heb toen heel veel steun gehad aan de beste vriend van mijn vriend.
Hij had op dat moment nog geen vriendin en we gingen ook wel eens samen uit. Ik heb het toen weer goed gemaakt met me vriend en ging hierdoor nog meer met zijn beste vriend om. We hebben al een keer bijna gezoent en ik begin hem steeds leuker te vinden. Hij heeft nu een vriendin en we zijn ook heel vaak met z’n vieren samen. (ik, mijn vriend, hij en zijn vriendin. Ik zie zijn blikken naar mij en hij laat gewoon merken dat hij me meer dan alleen als een gewone vriendin ziet. Ik begin hem steeds leuker te vinden en mijn eigen vriend steeds minder leuk. En echt waar, als hij mij niet zo duidelijk had laten merken dat hij mij ook leuk vindt dat had ik nu ook niet om advies hoeven te vragen. Dan had ik het gewoon gelaten en mijn eigen gevoel opzij gezet. Ik bedoel hij heeft wel een vriendin…
HELP!
X

Hij heeft een vriendin, dus afblijven.

niet stoken tussen relatie dat heeft totaal geen zin

Ja oke, ik zou ook nu echt niks met hem doen omdat hij inderdaad een vriendin heeft. Maar stel je voor dat het uitgaat tussen hun. ze hebben net 1 week iets met elkaar ofzo. Ik twijfel gewoon of hij niet beter bij mij past dan mijn vriend.

jij hebt een vriend, hij een vriendin. Dus ik zou het gewoon laten zoals het is.

En anders, als je echt niet meer verliefd bent op je vriend het uitmaken en misschien dat de vriend van je vriend jou voorbeeld volgt…

Ik zou het uitmaken met mijn vriend als ik een andere jongen leuker vind dan hem.
Als je twijfelt of je hem niet leuker vind zegt dat dat niet al genoeg?

Ik zou het sowieso al uit maken eerst met jouw vriend nu. Want als jij verliefd kan worden op een ander, is jouw vriend niet de ware. Als jij de ware zou hebben gevonden, wordt je niet zomaar verliefd op een ander. En het is niet eerlijk tegen over je vriend.

En daarna gewoon afwachten. Ga niks doen, helemaal niks, alleen vriendschappelijk met hem om. En stel, die beste vriend heeft het een keer uit met zijn vriendin, sla dan je slag. Maar laat hem niet vreemdgaan, en ga zelf ook niet vreemd.

No offence, maar het is best wel een naaistreek om met zijn beste vriend te gaan (al ging het uit tussen hun en jouw vriend)… Trust me, dat voelt kut.