Wil hem zo graag terug als vriendje

Voor jullie de situatie zo duidelijk mogelijk te kunnen maken begin ik bij het begin. Ongeveer iets meer als een jaar geleden werd ik verliefd op een jongen, ik kende hem toen twee jaar, wat maakt dat ik hem nu drie jaar ken. Hij is een jaar ouder, en zat bij mij op school. Nadat ik van school gewisseld ben in Januari, had ik met veel mensen van die school geen contact meer. Toen ik dan na enkele maanden in de paasvakantie bij hem thuis een film ging kijken, als vrienden, probeerde hij me te kussen. Ik trok weg, waar ik nog steeds van in de war ben. Ik vond hem altijd al lief en aantrekkelijk en heb spijt dat ik hem die dag niet gekust had. Na ongeveer een maand was hij terug samen met zijn ex, maar dat deed me weinig. Dus niet dat ik een hopeloze verliefde was die hem stalkte en zo. Sinds kort (midden juni) is het gedaan met dat meisje en sinds ongeveer een maand stuur ik ook weer regelmatig met hem. Hij stuurt me soms hartjes en kusmondjes of van die dingen. Ik heb er tot op vandaag nog altijd spijt van dat ik die kus ontweken heb. Niet dat ik na een jaar nog niet over hem ben, want ik heb al een vriendje tussenin gehad, het is gewoon dat ik ons nog een kans wil geven. Maar ik weet niet of hij dit ook wil. Het is best eigenaardig als ik hem dat plots ga vragen, want soms stuurt hij erg ongeïnteresseerd of laat terug. Ik hoop echt uit het diepste van mijn hard dat hij er het zelfde over denkt, ook al betwijfel ik dat sterk. Soms voel ik dat het nog iets kan worden maar dat kan zo veranderen in een handomslag. Hebben jullie misschien enige tips om hem duidelijk te maken hoe ik over hem denk zonder het zo direct te zeggen of advies dat hij zich misschien terug aangetrokken voelt tot mij :frowning_face:

Ik snap je verhaal niet helemaal, je zegt dat hij je wou zoenen op een avond waar jullie film gingen kijken al vrienden. Maar later zeg je dat je hem terug wilt als vriendje? Maar in je verhaal vertel je niet dat hij je vriendje is geweest? Dus ik snap het even niet ;’)

Je verhaaltje snap ik wel, maar je titel niet.

Ik zou als ik jou was gewoon vragen of jullie nog een keer kunnen afspreken omdat het je gewoon gezellig lijkt? Dan merk je meteen of hij nog iets van jou wil ja/nee.

Sorry, vergeten er bij in te zetten, hij is ongeveer een jaar geleden mijn vriendje geweest

Die kus kan je beter gewoon vergeten, want noch wij noch jij kunnen de tijd terugdraaien.
En ik ben het met Lieve mee eens, dit kan je eventueel doen om te zien of hij jou misschien leuk vindt of niet.

Je kunt toch gewoon voorstellen om weer eens een keertje een film te kijken. Misschien snapt hij de hint wel.

Gewoon een keertje vriendschappelijk afspreken (Paar keer, Maakt niks uit hoeveel keer) En als je je er klaar voor bent, Gewoon de waarheid vertellen.