Wil graag eens op vakantie

Ik ben nog nooit van mijn leven echt op vakantie geweest, op enkele stedentripjes met school na. Nu wil ik zo graag eens weg (denk aan stedentripjes in Italië of Portugal) maar heb helaas geen vriendinnen die mee willen aangezien die een heel eigen leven hebben (getrouwd met kinderen) of niet close genoeg zijn :dry:. Waarom ik dit nu echt wil is omdat ik een zwaar (school)jaar achter de rug heb en erg aan verandering en ontspanning toe ben. Ik zou echt niet weten wat ik moet doen en vind het balen dat ik van andere mensen afhankelijk ben. Alleen op vakantie gaan zie ik dus echt niet zitten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik herken het wel een beetje. Nederland heeft ook veel mooie steden, probeer in je eigen stad of andere steden eens te letten op alle mooie geveltjes en monumenten, misschien willen je vriendinnen wel mee naar zoiets aangezien het een stuk dichterbij en goedkoper is. België is ook heel mooi!

en hoe zit het met familie??
Misschien dat iemand graag met jou eens op reis wil gaan.

En zoals little ariel suggereert: op vakantie in eigen land of in 1 vd buurlanden kan ook erg leuk zijn.

Zelfs daar heeft niemand tijd voor… En ik wil echt voor de verandering ergens verder weg.

Daar heb ik niet echt contact mee…

Kun je niet zo’n groepsreis doen? Vaak bieden ze die ook wel aan voor bepaalde leeftijden. Alleen maar leuk, leer je ook wat nieuwe mensen kennen, en misschien als het echt goed klikt een reismaatje.
Je hebt allerlei groepsreizen, van rondreizen tot sportieve reizen etc. Ik zou eens kijken of dat geen optie is.

Zoiets heb ik al opgezocht maar dan heb ik het idee dat ik dan ‘vast zit’ aan een groep en zijn doelen, daarnaast ben ik niet echt een ‘groepspersoon’ omdat ik bijna altijd buiten de boot val. Ik heb ook al gezocht naar een los partner maar daar zijn alleen oudere mannen geïnteresseerd :frowning_face:… Toch bedankt voor je tip!

Ik lees ook even mee ik ben zelf ook nog nooit alleen op vakantie geweest vind het namelijk best spannend om zo grote stap te zetten. We kunnen misschien een app groep oprichten waar we elkaar leren kennen wie weet in de toekomst op vakantie ?

^Dan zou ik misschien eens zoeken naar een vakantie waarbij je dingen doet die je heel leuk vindt, of waarbij je nog flink wat vrijheid hebt. Wat betreft buiten de boot vallen, ik zou me daar overheen zetten. Die groepen zijn meestal groot genoeg dat je niet met iedereen om kan gaan, dus ontstaan er vanzelf contacten tussen een paar mensen. Daarvoor hoef je denk ik niet echt een groepsmens te zijn.
Als je niet wil, dan hoeft t natuurlijk niet. Maar ik denk niet echt dat je veel meer opties hebt. Misschien moet je de stap gewoon eens wagen. :slightly_smiling_face:

En als je zoiets doet als een ‘solo together’ trip via srprs.me? Dan zit je minder vast aan een vast programma en kun je samen overleggen wat je gaat doen (plus het is lekker avontuurlijk omdat je niet weet waar je naartoe gaat.

Lijkt me leuk, ik heb namelijk hetzelfde probleem wil zo graag eens verder weg maar ook niemand die meewilt of kan en de stap voor helemaal alleen ergens u plan trekken is voor mij ook nog net iets te groot aangezien ik nog nooit echt op vakantie ben geweest

Je kan een solo together trip van srprs.me doen. Hierin ga je in een groepje van max. 8 mensen op stedentrip. Ik heb dit zelf 2 keer gedaan waarbij 1 meisje licht autistisch was en die paste er ook prima tussen. Als het echt niet bevalt kan je altijd nog de dag alleen op pad gaan en samen eten.

Als je meer wil weten of wil je een kortingscode van 20 euro op je eerste srprs.me reis mag je mij altijd noten.