Wijnvlek

Heyy
Ik zit ergens mee namelijk : dat ik een hele grote wijnvlek in mijn nek heb zitten ( een grote rode vlek). Ik verberg het altijd achter mijn haar door mijn haar los te houden. Ik ben nog nooit in mijn hele leven met een staart in naar school geweest omdat het anders zichtbaar is. Ik zit nu op de middelbare en met gym (doe ik alsof ik het vergeet) en nask vakken moet ik een staart dragen. Ookvoor ons vakkenpakket voor volgend jaar zit nask en dat wil ik heel graag doen maar door die vlek durf ik het niet. Ik ben hier heel onzeker over en ik wil ook gewoon als ieder normaal meisje een leuk knotje of staart dragen. Ik heb op internet gelezen over vaatlaserbehandeling dan laseren ze het zeg maar weg. Maar is zoiets niet gevaarlijk of is het juist een goed idee
X onzeker meisje

Waarom zou je er onzeker over zijn? Het is iets unieks dat bij jou hoort.

Als je het echt weg wilt laten halen zou ik contact opnemen met je dokter, die weet daar vast meer vanaf.

Vervelend voor je dat je er zo mee zit… Maar ik vind het nergens voor nodig! Het is inderdaad iets wat jou, jou uniek maakt. Ik heb zelf nog steeds een aardbeivlek (wijnvlek die niet permanent is). En ik kreeg eens lichtbehandelingen voor puistjes. Daar kreeg ik toen ook de vraag of ik die aardbeivlek weg wou laten halen, aangezien ik er nu toch zat. Maar ik heb dat toen afgewezen, omdat ik vind dat de aardbeivlek bij mij hoort. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn aardbeivlek veel minder opvallend is en op mijn schouder zit.
Als je er écht mee zit, dan zou ik een afspraak maken met de huisarts. Naar mijn weten zijn de laserbehandelingen niet schadelijk en routinebehandelingen. :slightly_smiling_face: Maar mijn idee is altijd, als je zelf niet krampachtig doet over je wijnvlek, dat anderen dat ook niet zullen doen om jouw wijnvlek!

Hoort inderdaad bij je. Is niks mis mee.
Is het misschien mogelijk om anders een sjaaltje te dragen ter wenning?

Het hoort bij je en is niet lelijk. Ik vind het juist iemand uniek maken en het maakt die persoon soms extra mooi en bijzonder.

Wees er trots op, een wijnvlek is niet lelijk. Je hoeft je er niet voor te schamen.

Bij mij in m’n klas zit een donker meisje met een hele grote witte wijnvlek in haar nek/hals, soort van vittiligo achtig, niemand die er ooit raar over heeft gedaan. Ik zou me er niet teveel zorgen over maken…

Wat mij altijd opvalt bij mensen die iets ongewoons hebben, is dat als ze er zelfverzekerd over zijn dat anderen er dan ook niet raar of moeilijk over doen. Het is alleen raar als jij het raar maakt.

Een laserbehandeling is niet schadelijk en goed te gebruiken voor een wijnvlek. Een laserbehandeling is wel permanent, laat je hem weg halen dan is hij voor altijd weg. Ik weet niet hoe jij je erbij voelt, de een kan het erg eigen vinden de ander alleen maar storend. Ik zou er sowieso goed over nadenken en eerst bespreken met bijvoorbeeld je moeder en/of je huisarts voor je naar een kliniek gaat.

Er zijn tot die tijd meerdere oplossingen die niet permanent zijn zoals je eigen foundation of camouflage crème. camouflage crème is een speciaal voor medische oneffenheden. zoek maar is op internet ‘‘camouflagetherapie’’. Dit kan je ook bij meerdere klinieken vinden, daar zoeken ze samen met jou de geschikte kleur jouw huid en leren ze je hoe je de crème kan aanbrengen.

Heel weg bedankt voor jullie hulp😇 Jullie hebben me heel erg geholpen💘