Wijnring

Mijn vader heeft een kerstpakket gehad en daarin zat een wijnring. Iemand een idee wat dat is? Zo ziet het eruit (ong 7 cm doorsnee):

http://i56.tinypic.com/dxjlo4.png

ja geweldige tekening hehe

Niemand?

google is your best friend.

Normaal wel maar nu even niet want ik kan het niet vinden. Anders had ik het hier nooit gevraagd.

Geen idee :’)

je doet het om de kruk die in de wijn fles zit &dan draai je het rond en zo schiet de kurk eruit (i)
nee, even serieus ik heb geeen idee $

die ring doe je aan de bovenkant van de fles erop.
als je dan gaat schenken en je zet m weer neer vangt ie de druppels op
Het is dus tegen het lekken van druppels

Ik ging googlen en toen kwam ik op een site die onder andere ‘wijnringen’ verkoopt en daar staat dat je het om de fles moet schuiven en dit voorkomt het druppelen van de wijn tijdens het uitschenken…
Ligt het aan mij of is dit vrij nutteloos?:stuck_out_tongue: Ik heb nooit last van druppels als ik iets inschenk, nouja misschien is dit met wijn anders?

bedankt voor de reacties, maar het ding is ong 7 cm doorsnee; en is dus veel te groot om om de hals van een wijnfles te doen, haha!

Gewoon zo ver mogelijk laten zakken? Die wijnfles wordt toch steeds breder?

ja maar de ring is zelfs breder dan de onderkant van de wijnfles…

oh okee, dat is wel vaag… Misschien weet en collega van je vader het? :stuck_out_tongue:

Het is volgens mij inderdaad voor het druppelen.

Hhahaa of noemt het gewoon een wijnring maar is het gebruikt voor… :smirk:

haha die gebruikt mijn vader ook. Dat is idd om er voor te zorgen dat de wijn niet gaat over de fles druppelt.

ehh… een design… wijn… stop? :'p

Is het zoiets ?

http://www.cadeautjeshop.nl/data/producten/21712-normaal.jpg

Of als je zegt dat hij even groot is als de onderkant van de fles is het dan geen wijnhouder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nouja als het niet om een wijnfles past, kun je er misschien een foto indoen? :stuck_out_tongue:
Ziet er wel grappig uit met die bolletjes eromheen, (ik neem aan dat die dingen eromheen een soort versiering zijn?)
Haha nee okee, slecht idee. Upje voor jou :slightly_smiling_face:

wij kregen vandaag precies dezelfde ring! Geen idee wat we ermee moeten. Het geval is vernikkeld en hij is in doorsnee wijder dan de doorsnede van een fles en aan de binnen is zwart vilt geplakt. Het geheel lijkt op een verchroomd roer van een schip.
Het enige dat ik kan bedenken is dat die uitsteeksel op de bovenrand van een ijsemmer worden gelegd en dat je in die ring de fles zet. Om te voorkomen dat-ie omvalt, misschien?
Wie het weet mag het zeggen…

Nou ik ben er achter, hoor. Wij kregen zo’n zelfde ding cadeau vandaag en wisten ook de zin er niet van. Toen bij Google Images “wijnfleshouder” ingevuld. Dát is het dus: om als decoratie je wijnfles er te zetten. Houd het ding verticaal met 2 van die uitsteeksels op de tafel. Steek dan eenn wijnfles erdoorheen totdat fles en ring elkaar in evenwicht houden. Leuk, hè? Maar wat ik er mee moet weet ik niet… :wink: