wii ombouwen?

Hi :slightly_smiling_face:

mijn zusje en ik willen zaterdag samen een wii kopen, maar omdat we het zonde vinden om er een te kopen voor 2 spelletjes ofzo (we hebben geen zin om elke keer als leuk spel uit is zo’n ¤50 te betalen) dus willen we hem laten ombouwen.

heeft iemand een omgebouwde wii thuis? en zo ja, werkt het goed & moet je de spellen dan op cd branden ofzo of via internet?

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

up :ninja:

Wil ik ook wel weten…
Upje voor jou!

k heb een omgebouwde wii,
maar wel watergekoeld ( je heb namelijk2 soorten)
dat kost 100 euro, en die andere kost 50 mr daardoor raakt de wii snel oververhit.

Zorg wel dat je het door iemand laat doen die te vertrouwen is anders kan je je wii weggooien.
spelletjes bestellen we gwoon op marktplaats, kost voor 5 spellen iets van 20 euro, en ze werken prima!

moet je dus echt doen dat ombouwen, bespaard je uiteindelijk veeeel geld

dankje!

& ik had eigenlijk nog een vraagje… ik lees dat je je wii soms moet updaten, en dat als je een bepaalde update doet iets niet meer werkt, bv. het winkelkanaal…

hoe zit dit precies? xD hoop dat er mensen met ‘ervaring’ zijn haha

ik heb hem ook om laten bouwen.
een kennis van mij, brand dan zo´n cd met een spel en de kwaliteit is gewoon goed

Je kunt een spel niet op een normale CD of DVD zetten, mijn vader heeft een vriend die dit doet (m’n pa doet zelf XBOX ombouwen) en je hebt er dus speciale schijfjes voor nodig. Ik weet eerlijk gezegt niet of je nog kunt updaten, ik heb zelf dus een omgebouwde XBOX waar je bij normale spellen geen updates nodig hebt. Alleen bij LIVE, maar dat kan ik dus niet meer doen wan Windows ziet dan dat mijn XBOX omgebouwd is en dan word mijn XBOX geblokkeerd en krijg ik the ring of death. Ik denk dat dit bij de WII ook wel is.

mijn wii is ook omgebouwd met een chip
ik kan gewoon nog updaten al moet de update wel echt van een PAL spel komen, anders gaat je wii er idd aan

laat je goed voorlichten door degene die je wii ombouwt, voor de rest moet je ze branden op een -R dvd dacht ik, en heb je een paar programma’s ervoor nodig (mijn vader doet t altijd dus ik weet neit zeker welke)
werkt verder prima en scheelt veel geld, was wel 120 euro kwijt voor t ombouwen ofzo

Wij wilden het eerst ook doen, maar we wachten er nu nog ff mee.
Als je het gaat doen zijn er een paar dingen waar je op moet letten:

• zorg dat je ZEKER weet dat het door goeie mensen wordt gedaan (bijv. als je vaker naar die winkel gaat, of als je de mensen kent die het doen)
  • Laat je wii ombouwen door iemand die naamsbekendheid heeft. Kijk voor de zekerheid op http://www.tweakers.net voor wat shopreviews.
  • Nadat je wii is omgebouwd heb je geen garantie meer op je wii
  • Als je een omgebouwde wii hebt en er komt een bericht op je wii of je em wilt updaten: DOE DIT DAN NIET! Dan wordt je wii geblokkeerd door Nintendo.

Het ombouwen is NIET illegaal. Je mag je console alleen maar ombouwen om 1 reden, om een back-up (kopie) van je zelf gekochte spellen te maken zodat je originele spel niet kapot gaat. Maar het zomaar downloaden van spellen van internet zonder ze zelf gekocht te hebben, dat is illegaal

Het programma ‘Kassa’ heeft een aflevering over het ombouwen van spelconsoles: http://player.omroep.nl/?..01b05681acdf08e2be563c58b

oké dankjullie voor tips/info :slightly_smiling_face:

we waren van plan om bij ombouw Eindhoven te laten doen: http://www.ombouweindhoven.nl/ dan zit er nog 1 jaar ombouwgarantie op en het is hier niet zo ver vandaan. :slightly_smiling_face: zal eens op die tweakers kijken…

mijn vader kent iemand met omgebouwde wii dus die heeft ookal bij hem geinformeerd. :slightly_smiling_face:

Upje!
we gaan hem zo waarschijnlijk bestellen, alleen mijn moeder wil ‘het er nog even over hebben’ :pensive: halló het is toch ons geld?! en wij vinden het toch leuk… maarja xD

iemand nog tips/info?
ervaring met ombouwen (in Boxtel) ?

up :ninja:

moet je persée zo’n oplader hebben voor die wiimotes? volgens mij konden er ook gewone batterijen in toch? :slightly_smiling_face:

ik heb zo een oplader. hij was 15 euro waar er 2 inkunnen. je kan er ook steeds baterijen indoen. maar ik vond dat onhandig. en ook duur worden.

oké dankje n.n
ik las juist ergens dat batterijen lang meegingen. nouja als het toch te snel leeg gaat dan koop ik alsnog een oplader…

en na ombouwen zit er geen garantie meer op… maar ik wil dat echt het liefste omdat ik die spellen té duur vind :3 degene die ik ken met omgebouwde hebben al meer dan jaar zonder problemen… dus is ombouwen nou aan te raden of niet?

ogod ik vraag echt teveel sorry (A)

na ik heb mijne niet omgebouwd. spaar liever dan dat als hij kapot zou gaan geen garantie meer heb.

maar je kan ook punten kopen. en dan je wii op internet aansluiten en splletjes weer met die punten kopen. weet niet hoe dat percies werkt. maar dan schijn je ook nog spelletjes van de nin.64 te kunnen spelen :grinning:

maar bij mij waren de baterijen echt bijna elke 1 a 2 weken op. dusja. en zo een oplaadstation is gewoon echt makkelijk. je hebt altijd volle afstandsbedieningen

oke bedankt :slightly_smiling_face:

maar ik bouw toch liever om… ik ben 14 en mn zusje 11 dus heb niet zoveel geld te besteden en vind het ook zonde om wii te kopen voor maar 2 spellen :’) wel wil ik een balanceboard kopen. en boogie superstar lijkt me ook leuk. en het spel met de dansmat ook…
maar die vraag ik dan wel voor mn verjaardag of koop ik erbij ofzo haha.

ja dat is ook zo :slightly_smiling_face:

Ik heb hem net besteld!
met 2 remote’s, 2 nunchucks, wii play & wii sports, oplader :slightly_smiling_face:
maandag of dinsdag krijgen we hem!

met het ombouwen wachten we nog een half jaartje ofzo zodat we nog even garantie hebben van nintendo. Tot die tijd mogen we toch spellen lenen van de buren & kennis :grinning:

Waar heb je die besteld? :wave:

Mijn familie heeft hem omgebouwd, en hij doet het geweldig. Ze kunnen het via de pc downloaden en dan op een cd’tje branden (of hoe dat heet. dvd ofzo.) en dan in de Wii doen.
Liefs.