Wifi verbind niet

Hee!

Mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy Gio) kan niet verbinden met het netwerk bij ons thuis. Ik heb wel het goede wachtwoord maar als ik op verbinden klik komt er: Herrinnerd, beveiligd met WPA/WPA2 PSk. Ik ben echt heel slecht met telefoons, dus is is toevallig iemand die weet hoe ik dit oplos of die toevallig hetzelfde probleem heeft? Alvast bedankt!

xxxElke
en sorry als er hierover al iets bestond ik kon het niet vinden

google (: verder heb ik geen idee… of vraag je pa

Was het maar zo makkelijk, ik heb heel google al afgestruind maar ik kon het helaas niet vinden! Maar toch bedankt haha :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je telefoon de sleutel van je internet niet aan kan… Je kan je draadloos internet op 2 manieren beveiligen, WPA en WEP. WPA is het beste, maar het klinkt alsof je telefoon dat niet aan kan. Of misschien heb je toch het wachtwoord verkeerd ingevuld. Dat soort wachtwoorden gaan wel met hoofdletters etc, dus daar moet je aan denken.

Meh ik heb precies hetzelfde, alleen dan met een andere telefoon…

Ja het wachtwoord is wel goed ingevuld ook met hoofdletters. En ik weet niet of ik nu iets heel raars zeg, maar mijn broertje heeft een android 2.1 en hij kan zijn telefoon wel verbinden met ons netwerk, en mijn telefoon is een android 2.2 (dus eigenlijk beter) en die kan het niet.
@foreveralone: hopen dat we hier de oplossing vinden dan!

Geen idee… Misschien naar de macdonalds en dat je daar misschien wel op kan op internet zonder ww. kan je kijken of het aan t ww ligt of aan je telefoon, of ga naar telefoonwinkel.

O, ik heb de voorafgedeelde sleutel veranderd want ik had het niet in hoofdletters gedaan, en nu werkt het gewoon!

Heelheelheel erg bedankt! Ik heb deze telefoon al bijna een jaar en ik heb nooit iets van die wifi begrepen, en nu dus wel. Dankjewel!

Ja wat BratPack zegt, het heeft denk ik te maken met de verschillende soorten beveiligingen die je telefoon aankan.
Heeft mijn DS ook, die kan maar 1 soort beveiliging aan en die hebben we nou net niet >.<

Oplossing: Zet je netwerk thuis open, dus geen wachtwoord. (Mja ik weet niet of dat nou zo’n goed idee is, als je afgelegen woont kan het wel, maar in een drukke stad niet doen)

Ja ik denk niet dat mijn pappie dat zo leuk vind zonder wachtwoord. Meeh ik wil ook dat mijn wifi het gaat doen! ik vang nu wel af en toe een signaal van de buren ofzo op maar dat is dan na een minuut weer weg :frowning_face:

Vaag, ik zou het gaan navragen bij de winkel waar je hem hebt gekocht.

ja ik denk dat ik dat dan maar even doe, tenzij iemand nog toevallig de oplossing weet?