Wietplantage?

Al een tijdje word ik 's nachts wakker door een zoemend, brommend geluid. Dat duurt dan ongeveer een halve minuut en dan is het weer weg. Vannacht leek het zelfs om het kwartier te zijn!

Nu zijn wij op het idee gekomen dat de kans best wel eens bestaat dat onze buurman een wietplantage heeft… Dat denken we ook door andere redenen, maar die redenen zijn nu even niet zo belangrijk.
Ik slaap op de zolder, naast de zolder van mijn buurman en mijn ouders slapen de verdieping onder mij, en zij horen het ook. Ik vermoed dat het van de zolder komt, aangezien het daar veel duidelijker klinkt. We wonen in best oude en gehorige huizen

Kan dat zijn dat het iets met een plantage te maken kan hebben?
Hoe werkt dat precies?

ja het zou wel van die lampen kunnen komen, maar ik vind dit wel een hele snelle conclusie eigenlijk. Een zoemend geluid kan van zo veel dingen komen.
Ik zou het aan je buurman vragen?

Misschien heeft hij wel huisdieren die extra warmte nodig hebben en dat je die lampen hoort oid. Dit is wel een snel getrokken conclusie inderdaad. Misschien draait hij elke nacht zelfs wel gewoon de wasmachine…

Het kan toch ook gewoon van een leiding zijn die Door het huis loopt ofzo?

Het zou goed kunnen, maar hoeft natuurlijk niet. Maar omdat je zegt dat je meer redenen zijn, is de kans natuurlijk altijd aanwezig. Bij een wietplantage is het meestal echter zo dat je het redelijk goed kunt ruiken.

Ik wil net zeggen, als je niks ruikt is de kans vrij klein.
Maar stel het is zo, wat dan nog? Als je hem gaat aangeven is best lullig.

Slotje op verzoek van de TS.