wiet-rokend vriendje

.

:wink:

Precies dit. Jij kunt niks doen.

mijn vriend blowt ook, 1 keer per maand ofzo, eigenlijk vind wil ik dat hij er ook mee stopt.

OT: eens met CHERRYBLOSSOMS, hij kan beter tegen zijn huisgenoot zeggen dat hij liever heeft dat die niet blowt waar hij bij is

.

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom haat je wiet en vind je het zwak?

Want het is nog steeds minder schadelijk dan alcohol en er is ook nog nooit iemand aan gestorven. Zolang het jullie relatie niet beïnvloedt (verwaarlozing), zou ik er een niet te groot spel van maken.

Edit: kunnen jullie niet gaan samenwonen?

.

Mja, maar het is wel een beetje dubbel dat alcohol zo maatschappelijk geaccepteerd is terwijl wiet minder schadelijk is en mensen het dus haten terwijl ze zich steevast zat drinken als ze uitgaan (niet op jou bedoeld hoor, gewoon in het algemeen)

Nu, als hij er afhankelijk van is, is het een andere zaak. Het samenwonen is dan miss een lange termijn plan :slightly_smiling_face: Hij kan eventueel een andere plaats zoeken? Want het is idd onmogelijk om van een verslaving af te geraken als iemand het constant onder je neus zit te doen. Hem van die roommate afhelpen is het enige wat je kan doen vrees ik.

Nou ik heb liever dat iemand 1x op een avond(weekend) wat drinkt dan elke dag een jointje. Dat word gewoon sneller een verslaving en stinkt :’)

Mmm, ik weet 't niet. Ik heb zelf geen tips voor je want ik rook 't ook wel eens op, op zijn tijd dan wel. Maar ik vind wel dat je hem niks kan verbieden, als hij wil blowen moet hij dat doen.

oh god dat heb ik ook gehad ik vond het ook vreselijk, en ik snap je haatgevoelens jegens wiet, i feel the same.

Ot: ik denk dat het indd het beste is als je vriend probeert ergens anders onderdak te zoeken. Wist hij vantevoren niet dat zijn huisgenoot blowde? ik neem aan dat jullie beiden studeren, miss is het na een tijdje van sparen mogelijk om samen een appartement te zoeken, dan komt hij er ook veel sneller vanaf inderdaad.
heel veel succes meid!

@ Brod: Nja over alcohol denk ik idd nog erger:)
@ Betsey: Ik heb het ook niet over verbieden:P Ik wil hem dus juist helpen, aangezien hij het zelf ook niet wil. En stel hij wilde wel blowen en ik kon daar niet mee omgaan, dan zou ik het hem niet verbieden, hooguit mezelf voor de keus stellen of ik dan verder wil.
@ xRijstwafel: Kut he:( Ja hij wist het van tevoren en ik ook en ik heb hem ook verteld dat het miss moeilijk zou gaan worden voor hem maar hij zag dat anders. Maja ik ben nog niet toe aan samenwonen en om dat dan toch te gaan doen om hem te ‘redden’… dont know.

:four_leaf_clover:

Mijn vriendin heeft ook een vriendje die blowt. De situatie is wel anders, maar probeer hem er toch van te houden. Misschien iets als vervanging? Gewone sigaretten? Het is ook een verslaving, uiteindelijk, maar ik denk minder diepgaand als wiet blowen. Misschien helpt hem dat te stoppen? Of laat vraag aan zijn vriend om ergens anders te gaan blowen, of het wiet te verstoppen zodat hij er niet bij kan. Je kan hem nooit helemaal laten afkicken, denk ik, ergens. Maar je kan het wel beperken. Je moet alleen zien welke manier bij zijn karakter past.

Alcohol is erger dan wiet, mn vriend rookt ook en ik zuip. Prima deal.

Nee serieus, ik blow niet, mn vriend wel, hij mag gerust zn gang gaan. Niemand snapt dat ik er geen probleem van maak, maar zolang mn vriend werkt en een leven heeft, en niet verandert in een op-de-bank-hangend-zielig-alleen-maar-kunnen-blowen-figuur, vind ik het prima.
Want ik heb alcohol :wink: ookal is dat slecht, fcuk it.

dat laatste is sarcastisch he :wink:

We weten nu wel dat alcohol erger is dan wiet. -.- daar gaat het hier toch ook niet over. Ze mag het toch niet leuk vinden? Alleen maar omdat het niet slechter is dan alcohol, heeft ze geen recht om dit niet leuk te vinden van haar vriend?

Bedankt:)

Ik wil nog even duidelijk maken dat ik niet van plan ben wiet normaal te gaan vinden. Ik heb dit topic aan gemaakt om mijn vriend te helpen, die overigens geholpen WIL worden. Het is hier geen kwestie van of wiet wel of niet slecht is en hoe slecht en wat nog meer slecht is, maar het gaat er om dat mijn vriend er van af wil en ik hem wil helpen.

Echt precies dit werd mijn vriend steeds meer (gedeeltelijk daarom nu mijn ex)

O o:(