Hoe steek je wierook aan? Want iedere keer als ik het probeer vliegt bij mij het stokje in brand en dat is niet de bedoeling lijkt mij zo of wel?
Dan blaas je dat uit en laat je het zachtjes verder gloeien.
gewoon de gele vlam eronder houden totdat het stokje gaat roken.
Steek de wierook aan met een kaars, lucifer, of aansteker. Laat het stokje even branden zodat zich een gloeipunt kan vormen. Blaas het vuur dan uit. Zet het stokje nu rechtop in het zand. Indien nodig kan je het stokje omgekeerd in het zand steken zodat ie dooft en je later verder kan gaan. Voordeel van zand is ook dat je een grotere keuzevrijheid hebt om een mooi bakje te kiezen. Van tijd tot tijd zeef je het zand met een theezeefje, de afgevallen as meng je door het zand heen, terug naar de oorsprong.
Er zijn ook allerlei houders in de handel die geschikt zijn voor bamboestokjes en die je horizontaal kunt stoken. Dit versnelt de brandduur van een stokje echter iets, maar het is wel iets minder rompslomp. Tibetaanse stokjes kun je hier niet in branden.
Bron: http://www.sjamaanopklompen.com/stoken/hfdst3.1_branden.htm
slotje.
Nou je hebt dus zo’n stokje. Die steek je aan de bovenkant aan. en sowieso gaat het stokje dan branden, want je steekt hem aan, blaas het vlammetje uit en je hebt een brandende wierookstokje.
Leg hem wel op een veilige plek, prik hem in een wierookhouder ofzo. En als je die niet hebt, kun je hem ook in een halve appel/ aardappel steken(haha klinkt raar, maar het kan wel)
Oh en zorg dat je er iets onder doet, anders krijg je allemaal wierookrestjes overal
Het is gelukt! Bedankt
Wierook is lekker
Maar je hebt je antwoord, dus ik sluit hem