Ik zit op het grafisch lyceum in Rotterdam en doe ook grafisch vormgeven. Over 8 weken ben ik al weer klaar.
Het eerste jaar ga je vooral veel orienteren. Je krijgt allerlei vakken waaronder dus tekenen, perspectieftekenen, Typografie en Vormgeven maar ook vakken waarbij je leert om te gaan met het Adobe pakket. Marketing hoort er ook bij.
Eind eerste jaar maak je een keuze welke richting je op kan, dat is bijvoorbeeld Animatie, Game Design, Mode & Trends of Grafisch Vormgeven, op de site staan alle richtingen.
In dat tweede jaar ga je dus meer gericht leren. Vaak is dit het drukste jaar van de opleiding en wordt duidelijk of je er geschikt voor bent.
In het derde jaar word je voorbereid op je stage, je gaat ook een stageplek zoeken. Die stage heb je een jaar lang. Het laatste half jaar van de derde klas, en het eerste half jaar in de 4e klas.
In de vierde ga je aan de slag aan je eindproject, dat ben ik nu dus aan het doen. Je moet dan je werk exposeren. Ook krijg je wel nog een marketing examen.
Volgens mij is dit stukje nogal chaotisch, maar dat komt omdat ik zoveel in die opleiding heb meegemaakt dat ik niet zo goed weet hoe ik het moet vertellen.
Als je nog vragen hebt dan kan ik ze wel beantwoorden.