Wie weet raad..

Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende en ik weet mij geen raad meer. Dus ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen.

Ik heb al ruim 2 jaar een oogje op een jongen die ik regelmatig tegenkom als ik naar me werk ga. We gaan met dezelfde trein. Ik ben nooit op hem opgestapt omdat ik dat niet durfde…

Nu 2 jaar later hebben we een praatje gemaakt. Dankzij de NS want de trein reed niet
We raakte aan de praat en de volgende dag hebben we zelfs samen in de trein gezeten en gekletst met elkaar. Helaas maar voor korte duur want ik moest na 3 min de trein alweer uit…

Maar ik ben hem nu dus nog leuker gaan vinden… Ik heb hem daarna nog niet gezien (waarschijnlijk dinsdag weer).
Hij klonk wel geintereseerd, hij vroeg waar ik werkte, wat voor werk ik deed enz.

Ik zou heel graag verder met hem in contact willen komen maar ik ben best onzeker van mezelf. Ik wil hem eigenlijk mijn nummer geven maar ik vraag mij dus af of dat niet stom staat? Ik heb tenslotte pas 1 keer met m gepraat?

Wie o wie heeft tips voor mij ? en kan ik mij nummer zo aan hem geven?

Alvast bedankt voor de reacties!

Je zou kunnen vragen hoe laat hij weer naar huis gaat, en of hij dan wat met je wilt drinken oid. Zou eerst zoiets doen, voordat je zijn nummer vraagt.

Het is trouwens naar hem toe gestapt, niet op hem opgestapt. :slightly_smiling_face:

je hebt gelijk foutje :wink:

Niemand?:smiling_face_with_three_hearts:

Ik zou eerst nog een paar treinritjes afwachten… als het echt goed klikt kun je hem indd vragen voor een drankje…!

ja, alleen dan met een tussenstapje dat ze haar nummer geeft dat ze eerst nog wat kunnen smsen/bellen ofzo.

weet je z’n naam eigenlijk al?

Misschien als je zijn naam weet kan je hem op hyves toevoegen. Dan op MSN enzo, en dan kan je elkaar nog wat beter leren kennen.

Misschien is het nl. nu nog wat gek als je gelijk zijn nummer vraagt. hihi.

Ja ik weet ze naam toevallig wel omdat ik iemand hem een keer hoorde roepen. Maar dan is het een beetje raar als ik m toevoeg op hyves… IK denk wel dat ik zijn hyves heb gevonden maar weet t niet zeker want t is een beetje onduidelijk foto en zijn hyves is afgeschermd…

dan vraag je toch als je hem weer tegenkomt: ‘hee jij bent … toch?’ ‘mag ik je toevoegen op hyves? ik heet …’
tenminste zo heb ik het ook een keer gedaan, dat vond de jongen wel leuk, lekker spontaan.

je kan toch vaker praatjes maken en op gegeven moment zijn nummer vragen?

voeg hem gewoon toe op hyves, tegenwoordig doet iedereen dat. (:

En zet een leuke reactie bij z’n foto, dan geeft hij wss een reactie terug en dan heb je hem gelijk aan de praat. En het staat inderdaad een beetje raar als je gelijk z’n nummer vraagt, maar je kunt het ook een beetje sneaky vragen, met een goede aanleiding (die je zelf kunt verzinnen natuurlijk, iets met de trein, of dat je laat weten of je komt als jullie wat gaan drinken etc.).

Nou ik heb m vanmorgen gezien :slightly_smiling_face:
We hebben wat gepraat, maar daar is het helaas bij gebleven… Het gesprek ging meer over werk, of de trein wel zou rijden e.d.
Dus niet echt een heel interessant gesprek haha Maar dan is de vraag dus, hoe kan ik er voor zorgen dat het dat wel wordt? Het vervelende is alleen dat er nog meer mensen in de trein zitten dus dat is ook niet gemakkelijk…

Ik gewoon vragen wanneer hij of jij moet uitstappen : He, heb je misschien zin om wat te drinken samen een keer? Dat lijkt me leuk!

In de trein in de spits? Waar een hoop andere mensen bij zitten?
Ik zit ook maar 3 min in de trein dus zolang zie ik m niet …

Wat boeit het die andere mensen?

Gewoon nog eens naar hem toestappen op het station?
Als het gesprek dan weer goed verloopt kun je hem vragen of hij het leuk vind om een keer wat te gaan drinken? en dan nummers uitwisselen om nog verder af te spreken? (Dus wanneer en waar iets te drinken)

Lekker blijven kletsen, saampjes in de trein, kijken/vragen wanneer hij naar huis gaat (of jullie mekaar dan ook weer zien in de trein) en dan es gewoon vragen voor z’n hyves: “Zeg, heb jij ook hyves? Misschien kunnen we via hyves ook contact blijven houden? Want we zien mekaar zovaak in deze trein”. En daarna pas (na 'n tijdje) misschien ook es z’n nummer vragen.

Nou ik ben helemaal happy :slightly_smiling_face:
Ik kwam m vanmiddag toen ik naar huis ging weer tegen in de trein, hij glimlachte en gaf een knipoog :wink:

We zijn samen naar huis gelopen en gezellig gekletst. Vervolgens zei hij “ik zie je morgen wel weer”

Dus ik denk dat t wel goed gaat komen :slightly_smiling_face:

Wat leuk zeg! Morgen echt vragen of hij ook hyves heeft zodat je hem kan toevoegen. Is wat vrijblijvender dan gelijk om zijn nummer vragen!
Succes morgen! ):