Wie weet er iets van leren broeken?

Hallo allemaal.

Ik wil heel graag een leren broek kopen. Ik loop al een tijdje met de gedachte maar het komt er steeds niet van. Valt natuurlijk best op zo’n broek maar dat is ook wel weer leuk. Wat ik me nu afvraag;

• Hoe kan je een leren broek schoonmaken?
  • Is een broek echt zo warm als dat iedereen zegt?
  • Klopt het dat je een leren broek ‘te klein’ moet kopen?

Ik zag hier op het forum iemand die een leren broek verkoopt dus kan misschien mooi 2 vliegen in 1 klap vangen haha.

eigenlijk zou ik je nu het advies geven om je te vertellen dat je het beter niet kunt doen, maar, je vind het vast mooi, dus laat ik dat maar achterwege.
een leren broek kan je toch gewoon in de was doen? en anders handwas.
nee, leer valt wel mee qua warmte hoor.
van dat laatste heb ik geen enkel idee, ik denk persoonlijk van niet.

Ik weet er niet veel vanaf, maar het lijkt me echt bloedheet ja.

Ik zou als ik jou was geen leren broek kopen maar een leren legging :wink:
Het lijkt mij makkelijker combineren… ik heb geen leren broek maar een legging en het is best leuk om een ‘extraatje’ aan je outfit te geven//

Ja maar ik heb hier wel over echt leder. Dus geen nepleren broek of legging. Kan echt leder ook in de was? Nee toch? De broek die ik bedoel is bijvoorbeeld van sticks en stones (iemand heeft die hier ook in de verkoop).

Mijn ouders hebben leren broeken omdat m’n pa motor rijdt.
Dus dat is dragen voor een paar uur, ik weet niet hoe mijn moeder ze wast.
Een leren broek is volgens mij veel warmer, want ze dragen ze vooral in de winter.
Enneh, over dat te klein kopen, i dunno.

Oke hier heb je vrij weinig aan.

In de zomer wordt leer wel heel warm, zeker als het zwart is.

Tnx voor de reply’s. Heeft iemand misschien zelf een leren broek? En daar dus ervaring mee?

Ow ja. Bijna belangrijkste vraag vergeten. Ik neem aan dat jullie dan een zwarte het beste vinden? En MET of ZONDER kontzak?

Ik heb een suede leren short, en die mag idd niet gewassen worden.
Het is ook niet zozeer alleen dat warm worden (een jeans wordt bv ook warm in de zomer), maar vooral dat het leer zo kan gaan plakken aan je benen (zoals in die onvergetelijke friends-aflevering…)
Het leer ‘zet’ zich nog wel een beetje naar je lichaam, maar dat is bij jeans ook zo, dus ik zou hem mss kopen zodat hij best strak zit, maar niet echt TE klein.

Nee, het meeste leer en vooral echt leer mag de was niet in. Ik heb een paar nepleren blazers die dan wel de was in mogen op 40 graden of een handwas, maar ook veel jassen die er niet inmogen, zelfs geen handwas.

En ja, die dingen zijn warm.
En een maat te klein zou ik zeker niet doen. Ik zou eerder een maat groter kopen omdat het strak om je benen zit en het nou niet superbeweeglijk is in het begin.

ik heb een kennisje die vorige week een leren broek heeft gekocht. ze heeft 'm zo snel mogelijk weer teruggebracht als ze kon haha :stuck_out_tongue:
een leren broek kan je niet wassen. zelfs niet in de handwas.
een leren broek zonder zo’n laagje (zo’n stoffen laagje) aan de binnenkant blijft heel de dag aan je plakken. het stoffen laagje stelt het een beetje uit maar uiteindelijk gaat ook zo’n broek aan je benen plakken.
en over een maat. juist niet te klein kopen, dan word je net zo’n worst, een worst met plakbenen xD dan nog liever iets te groot. nee een leren broek moet gewoon passen. denk je bij je eigen: nouu hij zit wel een beetje strak, dan NIET doen

kortom: koop een nepleren legging. dan ben je beter af :stuck_out_tongue:

Ja ze zijn warm, en op een speciale manier wassen, weet niet hoe
En het moet wel iets te klein aangezien je leer uitloopt ; )
Ook zal ikdan als ik jouw was zou ik er een met een laagje stof aan de binnenkant kopen anders zit het voor geen meter

Ja de broek die ik wil moet wel gevoerd zijn!
Thanks voor jullie antwoorden. Wat is mooier; met of zonder kontzak?

zonder kontzak

Met. Anders kan je net zo goed voor een legging gaan.

ik heb alleen een leren legging :x

die gooi ik gwoon in de was, en hij zit best strak, dus zou ik niet een maatje kleiner kopen (maarrrja het is een legging, geen broek)

maar je hebt hier niks aan dus up x’D

leren legging is wel wat anders. Dat is vaak nepleer. Althans die van mij. Echt lederen broek is dus wel iets anders.