Wie weet er een lekker (en gezond) tussendoortje?

Ik ben aan het minderen met mijn snoepgedrag, alleen nu zit ik ermee dat ik de hele tijd trek heb. Ik wil niet meteen een hele boterham naar binnenwerken, fruit ben ik geen fan van en ook ontbijtkoek is niet echt een optie voor me. Wie weet er nog iets lekkers? Het liefst kan en klaar te koop bij de supermarkt.

Zoiets zoek ik ook, maar ik ben er achter gekomen dat echt alles in de supermarkt ongezond is behalve rauwkost/fruit daar…
Zie dit maar als een upje!

Mueslireep? Ik heb die van plus huismerk met appel geloof ik, 84 kcal

ik ben een snoepkous.

zelf eet ik 1 keer per 3 uur iets.
om 9 uur een boterham of 2.
om 12 uur een boterham of 2.
om 15 uur een tussendoortje
om 18 uur een prakkie.
om 21 uur een paar koekjes, of een handje zoutjes.

als tussendoortje voor mij om 15 uur, is dat een sultana of eierkoek, een suikerwafel, of iets anders wat ik in huis heb. een appeltje voor de dorst.

hoop dat je hier iets aan hebt ?

De bekende rijstwafels zijn altijd goed.
Ook leuk om eens te proberen: apple crisps. Je moet een appel in kleine plakjes raspen en ze dan door de kaneel heen halen. Dan stop je ze voor anderhalf uur in de oven op 100 graden. Als het eerste uur verstreken is, moet je wel even goed blijven opletten, want ze kunnen dan soms plotseling erg hard gaan.

groente
fruit
vezelrijke cracker met mager beleg
magere yoghurt/kwark
gekookt ei
ontbijtkoek zonder suiker
handje ongezouten noten (amandelen/cashewnoten)

@femke, dan ben je geen snoepkaus aan dat lijstje… maar goed

Euh, eat natural maar dat is onwijs duur!
En bakje noten, gedroogd fruit en verder ben ik inspiratieloos als het kant en klaar moet zijn haha.

Ze wilt dus geen groente, fruit en ontbijtkoek. En de rest (op noten na) koop je niet kant en klaar in de supermarkt haha.

Ja, moeilijke vraag van d’r haha. Wil het ook wel weten :")

-crackers
-rijstwafels
-mueslireep(kan je ook zelf maken, moet je maar eens googelen)
-noten
-smoothie(zo kom je toch aan het fruit, op een lekkere manier)
-yoghurt

  • Snack a Jacks
  • Japanse bollenmix
  • Cracker met mager beleg (sandwichspread, kipfilet, jam, appelstroop)
  • Wasa sandwich (zijn kant en klaar crackers met een laagje eronder, zijn verschillende smaken)
  • Sultana fruitbiscuit/ Liga evergreen / Mueslireep
  • Yoghurt met muesli
  • Schaaltje vruchtenyoghurt
  • Smoothies
  • Volkorenbiscuitjes
  • Eierkoeken (ook lekker met jam of verse aardbeien!)
  • Kellogs Special K biscuits
  • Hero fruit op een stokje (bevroren fruit, en dan als ijsje (: )

En ja, in sommige dingen zitten suikers/vetten etc, maar dit KAN en MOET je niet compleet willen vermijden. Zolang de basis goed is (dus voldoende groente/fruit/brood/zuivel etc) kan je met je tussendoortjes variëren.