Wie weet een leuke vage film?

Hee,
Ik ga donderdag met n vriend een film kijken :’)
Maar we weten niet welke xD
We houden wel van leuke ‘wazige/vage’ films…
Zoiets als Donnie Darko of Ethernal Sunshine of the Spotless Mind… etc.
Misschien weet jij nog een leuke film in die stijl?

xx

Ik ken die films niet maar echt van die flauwe melige films?
In dat geval: Dude where’s my car, Totally Awsome, epic movie… die shit x’]

Als eerst Fear and Loathing in Las Vegas is wel leuk maar ik vind zelf
'‘The Kentucky Fried Movie’ wel een leuke vage film en Airplane is ook wel een leuke vage film en See No Evil, Hear No Evil is ook wel leuk en natuurlijk life of brian en Monty Python and the Holy Grail.

Dude where’s my car is echt geweldig! :’)
moet er nu nog van lachen als ik eraan denk haha.

The Hitchhiker’s Guide To The Galaxy is geweldig.
ik weet het, wat een titel, maar de film is vaag en leuk.

Bedoel je van die hele erge mindfuck films? Van die films waar je aan het eind denkt: What the fuck? Iig dat denk ik bij jou voorbeelden :stuck_out_tongue: Ik heb daar een hele lijst van. Zet er een paar neer.

-The Butterfly effect: De twintigjarige student Evan Treborn (Ashton Kutcher) beschikt over een unieke maar levensgevaarlijke gave. Hij is in staat terug te keren naar zijn verleden. Voor Evan, die geplaagd wordt door schuldgevoelens, lijkt het de ideale manier om de levens van zijn vrienden - en vooral dat van z’n ex-liefje Kayleigh - weer op de rails te krijgen. Maar Evan houdt geen rekening met het zogenaamde ‘butterfly-effect’, de ijzeren wet die bepaalt dat de allerkleinste wijziging in het verleden een enorme weerslag heeft op de toekomst. Al snel verliest hij de controle over zijn gave. De gevolgen zijn niet te overzien…

-Memento: Leonard is een onderzoeker voor een verzekeringsmaatschappij. Zijn geheugen is ernstig beschadigd na een poging in te grijpen bij de moord van z’n vrouw. Leonard is uit op wraak, maar door z’n slechte geheugen kan hij alleen behoorlijk functioneren door het constant maken van aantekeningen, tattoeages en het maken van polaroid foto’s.

-The Sixth Sense: Dr. Malcolm Crowe, een kinderpsycholoog, neemt de taak op zich om een jongetje te genezen dat geesten ziet. Het jongetje, Cole, heeft door z’n gave veel problemen op school en met z’n moeder. Door Cole te helpen hoopt Crowe in het reine te komen met zichzelf, nadat hij in het verleden bij een soortgelijk geval niet voldoende heeft kunnen helpen.

-The number 23: Walter Sparrow krijgt voor zijn verjaardag een boek, getiteld ‘The Number 23’. Wat eerst een onschuldig cadeau lijkt, verandert al snel in een regelrechte nachtmerrie. Hoe meer Walter leest, hoe meer gelijkenissen hij ontdekt met zijn eigen leven. Hij wordt als het ware achtervolgd door het cijfer 23.

-The Illusionist: In het Wenen van rond 1900 wordt de jonge Edward verliefd op Sophie, een meisje van ver boven zijn stand. In hun jeugd wordt het tweetal uit elkaar gehaald en mogen ze elkaar niet meer zien. Jaren later, als jonge vrouw, gaat Sophie zich verloven met de Weense prins Leopold. Maar dan komt de magische kunstenaar Eisenheim in de stad en weet iedereen te verbazen met zijn geweldige trucs. Als Eisenheim en Sophie elkaar dan na al die jaren weer tegenkomen, slaat de vonk opnieuw over. Leopold vertrouwt hem niet en stuurt inspecteur Uhl op Eisenheim af om hem in de gaten te houden.

Ugh, nee, de film is zo slecht daarvan :frowning_face: kijk dan de serie, die is honderd keer beter.
__

Memento is echt de shit :slightly_smiling_face:

Het ligt eraan of het vage humor moet hebben of echt zo’n vaag filosofische film moet zijn… American Beauty is af en toe ook behoorlijk vaag en echt een heel mooie film, en de Harold en Kumar films zijn gewoon één grote wtf en heel grappig :’)

Being John Malkovich is ook heeeel vaag… Oh en Die Blechtrommmel, maar die vond ik zelf niet zo heel leuk. Ik weet er nog veel meer maar kan er even niet opkomen xD

The Others met Nicole Kidman is ook een aanrader qua mindfuck films:P

From Dusk till Dawn is echttt vaag ik ga niks vertellen want dan verklap ik het ding waardoor de film inene zooooo raar word :'D

Memento is idd heeeel gaaf. Requiem for a dream is ook een mooie. Die is niet zo zeer vaag als gewoon echt een arthouse film zeg maar. Bijzonder gefilmd en super ingrijpend wel :slightly_smiling_face:.

En alles van Tarantino is gewoon lekker raar idd, doorgaand met wat hier boven mij staat :stuck_out_tongue:.

Donnie darko is awesomeee <3

Natural born killers
Gaat over een geflipt stelletje die iedereen neerschieten echt een hele vage film tussendoor komen echt allemaal spacende beelden voorbij (8

Everything is illuminated! met elijah wood, naar het boek van jonathan safran foer.

Elijah speelt een joodse amerikaan die in oekraine op zoek gaat naar zijn voorouders. Hij wordt begeleid door een oekrainse jongen die de amerikaanse cultuur aanbid en geweldig idioot engels spreekt en zijn opa, die doet alsof hij blind is. Daarom neemt hij continu zijn hond, sammy jr jr, mee, als ‘seeing eye bitch’. Echt een geweldig film, boek is zo bijna nog beter.

the Village?

Elephant. Wat vond ik dat een wazige prutfilm.

woah idd, het eind is raar.

the killer tomatoes… en the return of the killer tomatoes dat is gewoon het toppunt van vaagheid.

oja en als je een wat sirieuzere film zoekt: vanilla sky (heb je vast al gezien)
maar echt wat een ongelofelijk vage film was dat

Elephant inderdaad! Ik vind dat echt een goede film, is gemaakt naar aanleiding van die schietacties van 2 studenten op een highschool in Columbia. Freakish. Bowling for Columbine van Michael Moore gaat daar ook over.

omg die heb ik 1 keer gekeken en die vind k zooooooooooooooooo fcking eng.

secret window