Wie weet een goed antwoord op deze vraag?

Fastfood = duur, wij zijn bij de mac zo’n 25 euro kwijt voor 4 personen.
Groente = goedkoop, je koopt een bloemkool of zoiets voor 3 euro en een zakje aardappelen - zelfde aantal personen zeker de helft goedkoper

minder geïnteresseerd in wat er in eten zit.

Dit slaat op op mijn reactie neem ik aan. Ik zeg niet dat mensen met minder geld niet kunnen koken, maar daar bedoel ik mee dat je met minder geld andere maaltijden moet bereiden. Qua vlees bijvoorbeeld, zit heel veel verschil in prijs, en als de prijs van minder belang is kun je dus ook meer afwisseling qua eten hebben. En En natuurlijk zijn er ook andere mensen die gewoon eten in de diepvries doen, maar daarvan wordt het eerder weggedaan dan bij de lagere klassen. Als er vandaag rijst, en vlees op het menu staat en het is nog niet op, staat er morgen weer rijst en hetzelfde vlees op het menu, terwijl de hogere klassen dan misschien wel het vlees of de rijst nemen met iets anders, gewoon omdat daar meer geld voor is. Dat denk ik.

Omdat ze van de basisschool ( geen kantine en snoepautomaten en vrijheid naar de AH te gaan oid ) en dat dus heel veel gaan doen en dan wat aankomen en in het 3e jaar word het weer wat minder omdat ze er zat van zijn.

is bij mij op school zo

Mensen met een lager budget letten in de supermarkt vooral op de prijs, en niet op het aantal vet, suikers en koolhydraten dat erin zit.

Gaat het over inkomensklasse of leerjaren? Als het over het inkomen gaat, dan weet ik niet waar je de informatie vandaan haalt om te zeggen dat het bij lagere inkomens vaker voorkomt. Ik denk dat het vooral ligt aan de instelling van de mensen om gezond voedsel te kopen of niet en of je het als kind hebt meegekregen bij je ouders. En goedkoper eten heeft helemaal niet meer vet, suikers, koolhydraten etc.

Verkeerde reactie en dubbelpost.

_

tgaat niet alleen om fastfood a la macdonalds he mensen! de plaatselijke snackbar is níet duur.

maar goed, ik ben 't denk ik eens… gezond voedsel, met minder caloriën e.d. is in de supermarkten duurder als producten die deze ‘speciale’ dingen niet bevatten.

ik denk dat zij minder geld te besteden hebben voor de sportschool of een andere vereniging waarbij aan lichaamsbeweging(dus vetverbranding) wordt gedaan.

Mensen die aanleg voor erg overgewicht hebben, hebben waarschijnlijk ouders die dat ook hebben.
Mensen met overgewicht voelen zich meestal niet zo zeker over zichzelf,
en als het geen echte doorzetters zijn behouden ze dat overgewicht ook…
Als je onzeker bent en geen echte doorzetter krijg je meestal een minder hogere functie dan bijv. een man die 3x per week in de sportschool ligt (doorzetten & zeker over zichzelf).

Maar dan heb ik het over echt overgewicht :wink:
Ja beetje vaag uitgelegd maar ik denk dat er wel iets van waarheid in zit.
Dus dat een lagere klasse het gevolg is van de oorzaken van overgewicht.

oeps dubbelpost…maar wat diegene 2 plaatsen boven me zegt klopt eigenlijk wel,ik wil liever geen geld uitgeven aan de sportschool maar ik ben wel van plan om elke dag een (half)uur te gaan rennen dus eigenlijk heb je er niet egt een sportschool voor nodig,om vet te verbranden.(en ga ook minder snoep proberen te eten)

ehem ik heb 4 broertjes en alleen me vader werkt dus zoveel inkomen is er ook weer niet maar tog hebben we altijd groente in huis en kookt me moeder elke avond,gezond.we gaan nooit uit dus ook niet naar de mac donald want dat is egt wel duurder dan zelf koken.Wel is het zo dat we vaak snoep inplaats van fruit hebben en dat komt wel weer doordat fruit bij ons suppersnel op is en vaak ook duurder is.maar me broertjes zijn dus egt niet dik(juist het tegenover gestelde,maar niet ongezond ofso)en ik vind mezelf wel een beetje dik maar dat komt doordat wat te weinig beweeg.en me ouders zijn ook niet dik.dus vind het niet egt ergens op slaan…wie zegt dat mensen met minder geld het dikst zijn?is daar een onderzoek over geweest ofso?

Het zal liggen aan de hoeveelheid tijd die er aan het eten wordt gegeven. Bij de hogere klassen is er meestal een vrouw/man die parttime werkt en veel tijd aan het huishouden en eten kan besteden. Hierdoor is er meer tijd om het eten te maken en kan je dus gemakkelijk groente, vlees en aardappelen maken(wat gem 20 tot 30 min duurt.)
Bij de lagere klassen werken de mensen mis. iets langer(en hebben een lager loon) Hierdoor kunnen ze minder tijd en geld aan het eten besteden, waardoor het vaker een opwarmmaaltijd word.
Maar ja, dat denk ik o.a. Wat de andere zeggen zijn ook goede redenen. Maar wie zegt dan dat mensen uit lagere klassen gemmideld meer overgewicht hebben dan mensen uit de hogere lagen?

Omdat veel mensen dat niet weten, en lekker makkelijk denken. Dan kiezen ze uiteindelijk toch maar voor een patatje. [Was een keer bij zo’n afvalprogramma]

Omdat ze vinden dat hun leven slecht is gaan ze meer eten?

-

Mensen met veel geld kunnen zich laten opereren dus dan zijn ze weer dun :grinning:

[i]
Ja,kan wel.
Want in die tijd ben je ongeveer 12 tot 14…
En dan zit je in de puberteit etc;.:S

Gaat gepaard met een hele hoop STRESS!

X[/i]

ik heb daar serieus nooit op gelet.
is het zo?
idunno.