Wie weet een goed antwoord op deze vraag?

Waarom komt overgewicht vaker voor in de lagere klassen?

mee eens of niet
Met aument aub, het is voor een onderzoekje op school.
alvast bedankt!

is dat zo ja?

Lagere klassen hebben minder geld te besteden.
In goedkoper eten zit vaker meer vet en koolhydraten.
Mensen uit lagere klassen kopen dit eten vaker.

ja, volgens mij wel.

lagere klassen als in jongere mensen of lagere klassen als in minder bezit?

fastfood is goedkoop? Ennn… makkelijk? XD mmh nee hier heb je niet zo veel aan

Upje voor jou

hahaha, dat vroeg ik me nou ook af.

minder bezit. :wink:

Is dat zo? Ik dacht altijd dat het andersom was.

Want ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de hoeveelheid geld die je te besteden hebt en hoe je je tussenuren besteedt (b.v. patatje kopen of juist voetballen, ik zeg maar wat) en of je ouders veel thuis zijn en je bijvoorbeeld voor jezelf moet “koken”.

sorry maar groente eten is toch echt goedkoper dan naar de snackbar, ik snap niet echt waarom juist mensen met minder geld dikker zouden moeten zijn.

okaay dan weet ik het niet, sorry

Ik heb geen idee of het waar is, maar misschien omdat vet eten sneller vult en je er dus minder van nodig hebt om de dag door te komen?

Mensen in de hogere klassen hebben meer geld te besteden en kunnen gezondere producten kopen en maaltijden bereiden. Afwisseling is bijvoorbeeld heel belangrijk, en als je minder te besteden hebt eet je misschien restjes van de vorige dag, terwijl je met meer geld een andere maatijd bereid. Mensen van lagere klassen eten, als ze buitensdeur eten misschien in een snackbar, en mensen van hogere klassen in restaurants, waar het eten over het algemeen gezonder is dan vet eten van de snackbar. Het eten in hogere klassen kan uitgebreider zijn, zoals iets lekkers maar toch gezonds bij kinderen in hun broodblikje, en als daar geen geld voor is, krijgen kinderen alleen een bruine boterham mee, en kopen de kinderen van hun zakgeld snoep en frisdrank uit de automaat. En dat is ongezonder.

Nou goedkoop eten = vaak fastfood.

maar fastfood = duur
?

gezond eten heeft ‘kwaliteit’ en hoe meer kwaliteit hoe duurder?

haha okidoke… vandaar, ik dacht dat je ‘studie’ bedoelde

Fastfood is duurder!
en het wil niet zeggen dat mensen met minder geld niet kunnen koken, dat is onzin!
En sorry hoor maar wij vriezen ook gewoon eten in.
Ik vind deze stelling nergens op slaan :slightly_smiling_face: