Wie vasten er ?

Zijn hier meisjes die vasten?

Ik vast zelf wel …
& Vinden jullie het zwaar of gewoon makkelijk ?:grinning:

x

geen idee, ik vast niet ;p
zou het ook niet kunnen denk ik

up !

jaa ik vast nu al sinds dag een.
heel raar maar dit jaar si het heel makkelijk.

vind jij het moeilijk dan A. ?

Ik vast wel , alleen ik sta s’morgens vroeg niet op omdat ik daar geen zin in heb :blush:

voor de rest bid ik wel enzo <3

maarja heel veel mensen denken dat het heeel erg moeilijk is
maar zo moeilijk is het ook alweer niet hihi (A)

Ik vast wel, uhm smorgens heel vroeg ff eten en dan savond weer eten.
het is best wel zwaar…

Voor de een is het makkelijk en voor de ander niet maar goed<3

nee,ik vast niet
maar hoe lang moeten jullie eigenlijk vasten?

Je staat s’morgens vroeg op bijv rond half 4
en dan mag je rond 9 uur weer eten…

Elke dag mag je 2min vroeger eten:D
dus vanadag 9 uur
dan morgen 2min voor 9 !!

Ik, maar ben nu aan het pauzeren. Er is een bloederige oorlog gaande :'3

en het is 1 maand lang

Hahaha ja 1 week ff pauze door bloeding

Ik vind het ook best makkelijk eigenlijk dit jaar ;o . Although, ik heb wel VEEEL meer trek dan normaal, misschien omdat het vakantie is en ik met m’n hoofd niet echt ergens anders mee bezig ben dan met niks doen…

heheheh

Wat doen jullie eigenlijk allemaal met het Suikerfeest? Wij doen eigenlijk niet echt wat speciaals, gewoon heel veel troep in huis slaan eigenlijk…

Ik, vandaag terug vasten na een week pauze :’)

Haha wij ook, maar nu zeg ik oo k heb zin in patat
hamburgers snoep pizaa rijst enzo
en dan mogen we eten en dan na 2 min zit ik alweer vol hahaha xd

Ik zou het niet kunnen, en ik zie het nut er ook niet van in haha maar wel respect als je het kan hoor (:

ik vast ook.
maar na een paar dagen heb ik pauze =)
en haha ja, als we mogen eten eet ik heel snel en drink ik veel, waardoor ik snel vol zit :stuck_out_tongue:

Haha okee dan :grin:

Ja niet veel niet moslims begrijpen echt waar het nou eigenlijk om gaat.
Voor mezelf doe ik het in eerste instantie natuurlijk omdat ik er mee opgegroeid ben omdat ik moslim ben (duh), maar ik vind het echt iets moois.
Het klinkt dom, maar opeens waardeer je alles echt veel meer, natuurlijk het eten maar eigenlijk ook alles wat je normaal gesproken als “vanzelfsprekend” ziet. Je krijgt er echt goede zelfdiscipline door, en ik ben ook altijd vet trots op mezelf lol omdat ik normaal niet echt een gemotiveerd persoon ben.
Daarnaast ervaar je hoe het is om geen eten of geen drinken te hebben, ik wil niet “honger” zeggen omdat ik niet echt honger heb maar wel echt pokke veel trek.

Het is trouwens ook vet goed voor je organen, ze krijgen er een beetje rust door en het is reinigend.

ff van wikipedia gekopieerd:

“Volgens de islam leert vasten de mens aan zichzelf te bedwingen en kan het eigenschappen aanleren als discipline, uithoudingsvermogen en vooral zelfbeheersing, en leert het de mens aan de baas te zijn over begeerten en lusten. Verder zou vasten het inlevingsvermogen in de armen versterken en het respect in de medemens en God vergroten. Elke dag dat men vast, wordt als een overwinning zien.”

Nou daar kan ik eigenlijk niets meer aan toevoegen.

Ik vind de Ramadan echt leuk en het iets gezelligs en spiritueels omdat je alles opeens in een ander daglicht ziet. Zo okay dat was mijn spreekbeurt.

Helemaal mee eeens;)

Ik vast ook en nee ik vind het niet moeilijk.