Wie valt er ook op oudere mannen/jongens?

Nieuw hier, hoop dat ik het hier goed neergezet heb.
Hi

Ik weet al langer dat ik op oudere jongens/mannen val. De kerels die ik écht wat vind hebben, zijn meestal rond de 30, maar soms ook 22. Wanneer ik serieus op iemand afstap of een flirt in z’n richting doe, krijg ik vaak positieve reacties, tot hij hoort dat ik zestien ben. Natuurlijk snap ik dat een kerel van een jaar of 28,30 denkt: no way, dat kan ik niet maken, maar ondertussen frustreert het me. Waarom val ik niet op jongens van mijn eigen leeftijd? Ik vind het fijn om volwassen met een man te kunnen praten. Misschien doordat ik veel op mijn brood heb gehad de laatste tijd en omdat ze minder over gamen, “tieten” en zuipen praten, maar vooral door het “woeste” uiterlijk waar ik op val en de levenservaring die ze hebben. Toch is het jammer, dat het altijd “stukloopt” opdat ik zestien ben en zij veel ouder.

Zijn er meer meiden die net zoals ik op veel oudere mannen dan zijzelf vallen? Hoe gaan jullie daar mee om?

Liefs, Chiave.

Edit: gelukkig komt er ook af en toe iemand van 22 in beeld en val ik dus niet alleen maar op de 30’ers. :wink:

Ik heb er ook wel last van, laatst was ik heel leuk met een 29 jarige gast aan het praten, hij vond mijn leeftijd ook te jong en natuurlijk iedereen anders.
Er zijn ook leuke jongens van 18-20 die niet zo denken

Ik val zelf wel op mannen die ouder zijn (ik ben zelf 18) maar bij mij ligt de grens toch wel rond de 23. Het is ook niet zo dat ik niet op jongens van mijn leeftijd val, als ze er iets ouder uitzien en zich ook zo gedragen vind ik het geen probleem.

Ik snap die mannen van 30 wel, dat kan ook gewoon echt niet. Iemand van 30 is opzoek naar stabiliteit (huisje, boompje, beestje) en jij/meisjes van jouw leeftijd komen bij wijze van spreken net om de hoek kijken. Bovendien zijn ze ook nog strafbaar mocht er meer gebeuren dan zoenen. Dat zou ik mij ook echt niet op de hals halen als ik hun was. Als mijn dochter van 16 thuis zou komen met een man van 30 zou ik dat echt alles behalve goed vinden, maargoed ik denk dat je je dat zelf ook realiseert.

Ik snap dat het frustrerend is voor je, maar ik zou de focus toch meer proberen te leggen op jongens van jouw leeftijd, of van een paar jaartjes ouder. Moeten ze ook echt die leeftijd hebben of gaat het je meer om het ‘woeste’ uiterlijk? Genoeg jongens van 18/19 die ouder lijken, bovendien maken baardjes jongens vaak ook al woest (aantrekkelijk ja, applaus voor de baardjes! :heart_eyes:) Zoek je onbewust niet naar veiligheid of geborgenheid als in een soort vaderfiguur?

Ik val ook vaak op oudere mannen, het probleem is dat ik 15 ben en daarom lopen de gesprekken meestal uit op niets. Dan gaan we gewoon praten over dingen zoals school ens, alsof ie mn oom is ofso terwijl ik helemaal niet zo wil praten. Ik val niet op 30 jarige ofso (behalve mn gs leraar, zn kont is echt amazing) maar meestal wel van rond de 20/25. Ik moet wachten tot ik eindelijk ook 20 ben. ;(

Misschien een beetje te voorbarig; maar mis je misschien niet een vader figuur in je leven? Waardoor je (onbewust) opzoek gaat naar oudere mannen?

Anyhow, ik vind het leeftijd verschil van 16 en 30 echt niet kunnen. Dat moet je niet willen. En dan moet je je af gaan vragen of het wel gezond is als een man van 30 op een meisje van 16 valt.

Ik zoek naar geborgenheid, denk ik. Ik ben opgegroeid tussen volwassenen en heb altijd het idee gehad dat ik te laat geboren ben. Gewoon het gevoel dat je bij je eigen leeftijd totaal geen aansluiting vindt en bij volwassenen wel goed mee kunt draaien. Ik werk ook met alleen volwassenen en was thuis een nakomertje, dus vaak mee met de ouders en zo weer in “volwassen” kringen vertoefd. Gelukkig is niet alles waar ik op val 28/30. Ik heb een onwijs lieve vent, goed opgevoed met de baard (vote it, inderdaad!) en vriendelijk, ontmoet. Hij is 22. Gelukkig, zeg ik dan.

Natuurlijk is het gewoon geen optie om met iemand van 28 wat te beginnen en ik zit er ook niet op te wachten dat hij na twee jaar meldt wel met kinderen te willen beginnen en je een jaar later op je negentiende met een dikke toeter loopt. Jammer genoeg loopt het zoals het loopt en moet ik gewoon rustig afwachten op dat wat komen gaat. Dankjewel voor je verhelderende post, silky!

Ik vond vroeger (toen ik rond jouw leeftijd zat) oudere mannen ook echt geweldig, vaak was ik bezig met mannen die ongeveer 10 jaar ouder waren. Dat waren ook meestal van die types die je dan ook niét rond een tiener wou hebben (want eender welke normale vent van die leeftijd valt niet op een tiener). Maar, uiteindelijk ben ik met iemand van maar een jaartje ouder beland. Hoeveel te ouder je zelf word, zoveel te volwassener worden jongens van je eigen leeftijd.

Jij kan er zelf niks aan doen dat je verliefd wordt op oudere mannen.
Je moet je niets aantrekken van de slechte commentaar die mensen geven als jij je er goed bij voelt is het toch geen probleem?
mvg Meldaxx

Maar ik voel me er helemaal niet goed bij. Ik vind het gênant, jammer en vervelend dat ik niet voor een “normaal” iemand kan vallen. Was het maar normaal…

Ik val ook op rond de 7 a 8 jaar ouder vaak, maar ben inmiddels bijna 20 dus vind het op zich geen issue.

Ik ben 21 en mijn vriend is 29 en ik heb altijd wel oudere vriendjes gehad. Mijn advies: wacht tot je 18 bent. Je wil geen 25+ vent die op 16 jarige meisjes valt. (Ze bedoelen het niet altijd vies o.i.d. maar er is bijna altijd wel wat mis mee.)

Over dat vaderfiguur van hierboven. Zelf heb ik gewoon een hele normale band met mijn vader dus het zou best kunnen dat het vaker voorkomt bij meiden die een vaderfiguur o.i.d. zoeken hoor maar het hoeft niet.

Herkenbaar! Ik val op oudere vrouwen, maar dan ook echt flink ouder. dertig/veertig, en het is behoorlijk frustrerend.

Ben zelf 20 trouwens.

Ik ben zelf 19 en val altijd op jongens rond de 25, soms zelfs ouder. Ik vind jongens dan gewoon aantrekkelijker. Vriendinnen begrijpen het alleen niet. Alleen het jammere is dat ik dus wel op oudere jongens val maar die wel wat kinderlijker zijn van karakter, maar meestal zijn het dan weer ook van die kerels die niet aan relaties toe zijn :l

Ik vind 16 en 30 best extreem. Hoe kom je in contact met die mensen? Uitgaan mag je namelijk niet. In elk geval niet waar mannen van 30 komen. Dat je er ook mee flirt vind ik eigenlijk veel te ver gaan.

Mijn vriend is ook 7,5 jaar ouder en ik snap dat het fijner is om met iemand te praten die wat volwassener is, maar als je dat echt wilt zul je toch echt moeten wachten tot je een jaar of 18 bent als je met iemand van 30 wat wilt. 22 is dan al dichter in de buurt en dat is nog wel te overzien. Ik was namelijk 17 toen ik mijn vriend (24) leerde kennen.

ik ben verliefd geworden op iemand van 37 (!) en ik zelf ben 20, ja ik weet dat het een enorm verschil is, en het word ook niks maar als ik die kans had gehad en hij was vrijgezel geweest… leeftijd zegt niks vind ik maar ja dat vind niet iedereen.

met 20 jaar kun je al aardig volwassen zijn. Dan kan het wel vind ik.

Ik vind mannen van een jaar of 5 ouder toch wel wat aantrekkelijker en mannelijker. Viel eerst op mannen van mijn eigen leeftijd (18-20), maar nu ik een keer wat gerommeld heb met een oudere man (5 jaar ouder, dus valt nog reuze mee) merk ik toch dat ik meer interesse heb ik wat oudere mannen.

Jammer genoeg staat er niet op z’n voorhoofd dat hij dertig is. Is namelijk ook niet echt de bedoeling, maar wat gebeurt, gebeurt. Ik kan iemand van 30 prima 24 schatten.
Ik werk met veel volwassen mensen, ga mee met de inkoop en kom in mijn vak veel kerels in deze leeftijdscategorie tegen. Uitgaan vind ik niks.

Ik ook hoor, mijn vriend is 22 jaar ouder dan ik!