Wie tekent manga/anime?

Hallo! Ik teken zelf graag in de Japanse manga/anime stijl en nu vroeg ik mij af of mensen hier ook manga tekenen? Zo ja, laat wat zien zou ik zeggen!! :grinning: misschien dat jullie ook eigen websites hebben of actief zijn op Deviantart? ^^
:upside_down_face:

ik laat ook maar ff wat zien van mezelf om het bericht minder saai te doen lijken:
mijn deviantart: http://shiroikrow.deviantart.com/

http://th01.deviantart.net/fs71/PRE/i/2012/356/d/f/character_designs_james_and_atsuko_by_shiroikrow-d5osfi8.jpg

kijk maar eens naar simi1199 op deviantart :wink: het is een goeie vriendin van me en samen hebben we ook wat gemaakt

ga ik doen! :wink:

ik teken manga heeft er iemand hier sites of youtube filmpjes hoe je iets tekent bijv haaar!!! :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

als je op youtube zoekt op ‘manga hair tutorial’ of iets in die geest vind je meer dan genoeg

Ik tekende vroeger anime, maar gewoon potlood enzo. Ben al jaren niet meer aan het tekenen geweest haha.

Ik vraag me altijd af hoe mensen ze op de pc maken! Doe je dan eerst schetsen, dan inscannen en dan met photoshop ofzo?

Ik vind trouwens je werk echt heel mooi!

Als je op zoek bent naar filmpjes is youtube de beste source. Filmpjes van Mark Crilley zijn erg populair.

persoonlijk hou ik meer van geschreven tutorials omdat videos zo lang kunnen duren om er echt wat van te leren… maar als je voorbeelden zoekt zijn videos het best…
hier een geschreven tutorial op DeviantArt:

Via Google kun je ook op genoeg goeie sites terechtkomen.
Voor de rest… oefenen oefenen oefenen! natekenen leer je heel veel van, maar zelf experimenteren net zo veel! kritisch wezen tegenover jezelf en beter worden… zo doe ik het in ieder geval. :stuck_out_tongue:

Ikzelf ben niet zo goed in het tekenen van poppetjes op de computer, ik doe het eerst traditioneel op papier. Ik schets en maak de lijnart (inken) en daarna kleur ik het in op de computer. Er zijn verschillende programma’s zoals Adobe Photoshop, Illustrater, Painter 12, e.d. Ikzelf gebruik meestal Photshop CS5. :stuck_out_tongue_winking_eye: Het meest simpele programma voor inkleuren is Paint Tool SAI. Die gebruik ik ook wel eens en die is trouwens erg goed. Thx voor het compliment trouwens. :flushed: Ik ben nog altijd niet op het gewilde niveau… maar ik geef niet op! :stuck_out_tongue_winking_eye:

manga stijl , zelf heb ik het nog nooit geprobeerd maar vind het wel mooi.
Mijn vriendin tekent de laatste tijd vaak in die stijl. En ze kan het ook wel , niet zoals jou tegenover jou is ze echt een groentje haha maar ze heeft me een tekening gegeven en ik vind hem mooi :slightly_smiling_face:

Je tekent toch manga, want anime is geanimeerd? :’)

Ik wil beginnen met manga! Ik vind dat werkelijk zo mooi! Op de basisschool waren er ook altijd meisjes die manga gingen tekenen. Dat zag er zo mooi uit! Alleen hun zeiden altijd dat het lelijk was :flushed:

Ik heb het jaren gedaan =) Probeer een beetje af te kicken, het is voor mij nu wel tijd om wat meer te richten op realisme.
Maar dit is eentje van een tijdje geleden;

klopt, maar als ik alleen zeg manga weten heel veel mensen niet waar ik het over heb. xD maar het is manga ja. :stuck_out_tongue_winking_eye:

elke tekenaar zegt altijd dat hun eigen werk lelijk is. xD ik ben ook geen uitzondering. zo worden we beter. :wink: maar… welkom bij de club! xD Het is erg leuk om te doen, maar als soms een tekening niet lukt ook erg frustrerend… :stuck_out_tongue_winking_eye:

wat mooi!! :astonished: waarom stoppen? Dat is echt een hele leuke stijl die je daar hebt. Gewoon tekenen wat je leuk vindt hoor, of het nou realisme is of manga… Ik weet bijv. dat op de kunstacademie ze niet echt fan zijn van manga en dat ze hun leerlingen proberen andere stijlen aan te leren… Net zoals expressionisme vroeger ook niet gewild was is manga nu ook niet gewild… maar het expressionisme is toch heel erg populair geworden. :stuck_out_tongue_winking_eye:
maarja, gewoon doen wat je leuk vindt! Ik probeerde ook een tijdje over te stappen naar realisme, maar ik zag al gauw dat ik daar veel minder plezier in had dan manga tekenen…

Jaaah, ik teken Manga, alleen niet zo veel. Heb er niet echt tijd voor. Ook geen foto’s, sorryy. :stuck_out_tongue_winking_eye:

als klein meisje tekende ik heel veel anime, was er ook best wel goed in. ben nu de traditionele chinese kant opgegaan. bergen, bloemen en die dingen :flushed:

DAT NAME.

welke naam?

Ik heb wel een aantal manga tekeningen… maar ik probeer eigenlijk steeds meer realistische dingen te tekenen. Eigenlijk zoek ik een soort tussenweg. Ik wil niet steeds manga tekenen, maar continu realistisch tekenen hoeft van mij ook niet.
Zoals je ziet op mn dA is die tussenweg alleen nog niet echt tot stand gekomen. XD
lui

Ik ben nog een beetje aan het zoeken wat ik echt wil gaan tekenen. Ik heb nog wel een aantal manga tekeningen op de computer staan die ik wel wil afmaken…

Misschien ga ik wel manga én andere dingen tekenen. Dunno. Kan niet kiezen. X’D

http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/het-officiele-animemanga-topic-247837.50.html

Voor de fans :grinning:

Heb nu mijn eerste Manga-tekening gemaakt! (: Hij is een beetje in een cartoon-achtige stijl, gewoon, omdat ik nog niet goed genoeg ben haha.