Wie slaat kerst liever over?

Ik vind toch dat een 12jarige het moeilijker kan vinden met iemand van 19, dan iemand van 17 met iemand van 25+. Maar dat is mijn mening.

Ik vind kerst juist echt leuk, het is wel commercieel enzo,
maar al die lichtjes enzo overal vind ik super gezellig ^^
En dan lekker eten met de familie. Eerste kerstdag komt mijn vriend bij mij eten en 2e kerstdag ik bij hem =)

Gewoon afschaffen die handel. Vreselijkste tijd van het jaar als je het mij vraagt.
Zogenaamd gezellig zijn, de hele dag bij mensen thuis zitten terwijl ik daar echt niet op zit te wachten, en dan nog eens al dat ranzige eten. Achterlijke kerstboom die er veels te lang staat, hele huis dat opeens versierd moet worden, achterlijke lange rijen bij de supermarkt, alsof mensen er vandaag opeens achterkomen dat het 2 dagen kerst is. Vreselijk!
De kerst is ook de tijd van het jaar waarin iedereen besluit zelfmoord te plegen, gezellig man:)

Kerst is juist leuk vind ik! (:

Ik vind er eigenlijk ook geen zak aan.

Ik vind het maar een schijnheilig en commercieel feest. Een wedstrijdje om ter meeste versiering of om ter meeste kaartjes krijgen of om ter chicste eten…

Oh, ik dacht serieus dat ik de enigste was.
Ik vind kerst een enorm moeilijke periode eigenlijk, dan voelk me vaak enorm “ongelukkig”
Voor zo ver ik het kan herinneren heb ik nog nooit kerst gevierd.
Mijn ouders hebben een eigen restaurant en ik heb van kleins al moeten helpen in de keuken. zo strax dus ook. Enorm stresserend, het is de drukste periode van het jaar. Het doet enorm “pijn” om te horen hoe leuk het iedereen heeft, hoe gezellig het is, … Niet dat ik hen niets gun, heel fijn voor de mensen die dan iets te vieren hebben, maar als het aan mij lag, afschaffen die handel!
Wish me luck, heb al een heel week stress

+ Die kerstliedjes / film ben ik echt kotsbeu. seriously, laten we allemaal wéér eens meezingen met mariah carey!

kerst is juist leuk en gezellig!

Ooh bah daar word ik dus ook zooooo ziek van!
Er is echt niks aan, haha.

idd!
En waar ik het ook van krijg ; die overdreven versierde huizen , kerstdingen die al in begin december uitgestald staan in de winkels, het verplicht voelen om kerstkaartjes te versturen (als zij er eentje stuurt, moet je er ook een sturen, anders is het niet niet eerlijk.)
'(":

-

ik sla het liever over omdat 5 jaar geleden mijn ouders op kerstavond gingen scheiden en vorig jaar op eerste kerstdag mama is overleden, niet echt een fijna kerst dus…

Ja inderdaad
Ook schijnheilig
Naastenliefde zeggen ze dan.
Ja lekker miljoenen uitgeven aan vet voedsel.
Als je echt aan naastenliefde wilt doen, geef dan het geld dat je anders aan eten uit zou geven aan een goed doel ofzo.

@ nicoletjehh ; Aah dat is echt zwaar ***!
Sterkte ermee!

@ Hoy-Yi, nou dat vind ik opzich nog best wel gezellig, al die versiering enzo.
Maar die kerstkaarten sturen is idd ook een grote NEE.

Oh sterkte!

Pfff vreselijk altijd die verplichte vrolijkheid x-x’
Heb er een hekel aan als de hele familie weer op bezoek komt, dan moet je daar verplicht op de bank zitten. BAH Terwijl ik niet een hekel heb aan mijn familie, maar ben blij als ze weer weg zijn ;O

ik vind het altijd wel gezellig
wij vieren het gewoon alleen met het gezin en mijn vriend
en dat vind ik wel best
vanavond lekker kado’tjes en lekker eten
morgen lekker eten en overdag lekker wat we zelf willen

Kerst op zich vind ik wel oké, maar die winkels die al helemaal versierd zijn als sinterklaas nog niet eens in het land is? Dat vind ik echt vreselijk!

1e kerstdag sla ik liever over… gaan we altijd naar familie aan ons pap z’n kant. Verschrikkelijk!

Ik vind kerst echt heel leuk!
alleen deze kerst…?
ik ben echt heel erg verkouden dus kan niks proeven of horen 0.o dus…
zie ik iedereen om me heen genieten van dat lekkere eten en ik kan het niet proeven! tjah… dan wil je het liever overslaan:(