Wie pept mij op?

Ik ben 16 en heb nog nooit een een relatie gehad of gezoend. Mijn vrienden zeggen dat ik erg kieskeurig ben. Ik ben van mezelf best wel positief en zie (bijna) altijd het goede in mensen. Dankzij die eigenschap kan ik wel makkelijk mensen opvrolijken en heb dus veel vrienden, maar voor hun blijf ik gewoon een vriendin. Sommige mensen zeggen ‘uiterlijk straalt, innerlijk bepaalt’ maar de jongens bij mij in de buurt zijn niet zoals in een film. Ik heb nog nooit een jongen dat horen zeggen. ik zou gewoon zo graag iemand willen hebben die mij opvrolijkt als ik niet lekker in mijn vel zit. ik ben een paar maanden geleden enorm laten zitten door me ‘beste vriendinnen’ omdat ik te veel met andere mensen om ging en dat mocht blijkbaar niet van hun, dus hebben ze tegen mij gezegd dat ik moest kiezen tussen hun of al die anderen, en dat heb ik natuurlijk niet gedaan want ik vind het belachelijk dat ‘vrienden’ zoiets tegen je zeggen. Maarja toen heb ik echt een hele nare periode gehad. En dat heeft me zelfvertrouwen echt enorm naar beneden gehaald. En nu vraag ik me elke dag af of de ware wel bestaat, ik geloof er niet meer in. ik weet niet of het aan de puberteit ligt dat alle jongens ‘echte schoonheid’ niet kunnen zien, want het gaat alleen maar om tieten en billen en als je staat te twerken in de kroeg met een te kort jurkje en teveel make up dan heb je zo 10 jongens achter je aan. (niet dat ik zo’n jongen wil) maar alsnog. Wie pept mij op?
(sorry voor dit lange bericht)

Liefde kan je niet afdwingen. Dus ik zou gewoon wachten, je hebt nog tijd genoeg voor een vriendje.
Ik zou ook andere vriendinnen zoeken, zoals je al zei, horen vrienden je niet te laten kiezen.

je bent nog maar 16, niets om je zorgen over te maken.
In mijn omgeving lopen er ook niet echt bepaald leuke jongens rond :’)
Dat van je vrienden is wel naar, waarom zou je niet met andere mensen mogen omgaan, dat is jouw keuze.

Je bent nog maar 16. Het is niet het einde van de wereld. Ik word echt zo moe van al die honderden topics over precies hetzelfde onderwerp. Niet persoonlijk richting jou btw.

EDIT: Films zijn niet echt, jongens zijn niet als in films.

Maak je er niet teveel druk om, heb gewoon lol met vrienden en een vriendje komt nog wel…

liefde is een gevoel, geen keuze :flushed:

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb zelf ook nog nooit een vriendje gehad, maar ik heb best vaak hevige crushes op jongens gehad, maar dan ging ik altijd raar doen waardoor het niks werd. Het heeft ook een beetje te maken met bindingsangst en dat ik niet makkelijk zomaar wat aanga. Maar in ieder geval: je bent gewoon nog niet de juiste tegengekomen! Uiterlijk speelt natuurlijk op het eerste gezicht, wanneer je iemand oppervlakkig kent, een grote rol. Maar het komt heeel vaak voor dat wanneer jongens een knap meisje beter leren kennen, vaker met haar omgaan, haar niet meer interessant vinden. Ze zijn dan gewend aan dat mooie uiterlijk. Bij dit beter leren kennen gebeurt het vaak dat de jongen juist wél voor het innerlijk begint te vallen, de jongen moet dan wel even de kans krijgen om op die manier jouw karakter te leren kennen! (Oké, ik klinkt nu echt alsof ik precies weet hoe jongens in elkaar zitten en relaties werken, da’s natuurlijk niet zo, dit is maar mijn eigen redenering) Dat ‘echte liefde’, waar een jongen en een meisje smoorverliefd op elkaars innerlijk zijn geworden, gebeurt bijvoorbeeld vaak als je bij iemand in de klas komt te zitten: je gaat dan vaak met diegene om en begint zijn ‘ik’ door en door te kennen.

Ik ben ook 16 en vorig jaar leek een vriendje mij ook zo leuk, maar ik kan je vertellen dat je niet op zoek moet gaan, niet bij de eerste de beste jongen moet denken ‘dit is hem!’ alleen maar omdat het je zo leuk lijkt een vriendje te hebben. Ik heb daar ontzettend veel ellende door gehad, twee ‘foute’ vriendjes en een nog ‘foutere’ date later heb ik hier nu veel last van. Dit alles in een jaar tijd en geloof me, dat wil je niet.

Geniet van de leuke dingen die je met vriendinnen/vrienden kunt doen, de ware kom je vanzelf wel tegen, zolang je er maar niet naar op zoek gaat en het té graag wilt. Ik krijg het idee dat je een hartstikke leuke en geliefde meid bent, dus zit er echt niet over in, het komt vanzelf. Geniet nu nog even van je vrijheid. :slightly_smiling_face:

Ik vind sommige van de bovenstaande reacties nogal flauw hoor. Als zij zich rot voelt en een paar reacties op haar verhaal wil hebben, mag dat dan ineens niet meer?

OT: Ik voel mij ook wel eens zo en ben nu bijna 18. Natuurlijk moet je er niet naar op zoek gaan en ben je nog jong, maar dat betekent niet dat je je er nog wel eens rot om kunt voelen. Maar echt een advies is er niet voor, als enige kan ik zeggen dat je afleiding kunt zoeken bij hobby’s en vrienden, zodat je je hier niet constant mee bezig houd. En daarnaast ben ik het eens met de reactie van Purenaturally.

Als jij je afvraagt of er daadwerkelijk jongens rondlopen die naar puur naar innerlijk kijken, dan zal jij die nooit vinden, want jongens kijken daar nooit alleen naar. Als jij je afvraagt of er daadwerkelijk jongens zijn die ook naar innerlijk kijken, dan zal jij die zeker vinden want ik heb ze zelf ook ontmoet. Dat soort jongens bestaan er, geloof me.
Het enige probleem is is dat ze helaas zeldzaam zijn. De overgrote deel van jongens kijkt direct naar kont en tieten zoals jij hierboven beweerd. Maar er zijn ook jongens die graag willen weten hoe een meisje van binnen is dan alleen van buiten. Klinkt waarschijnlijk wat raar aan de oren omdat je het niet eerder heb meegemaakt(dit neem ik aan) maar ze zijn er wel en ik heb ze zelf meegemaakt.

Wat je absoluut niet moet doen is met het hele jongensgebeuren gaan haasten en met de eerste de beste jongen verkering gaan nemen. De reden waarom is dat er zát extreem foute jongens rondlopen die van jouw wanhopige gedrag en drang naar liefde en jongens misbruik willen maken en jouw nog meer pijn en ellende bezorgen dan dat jij hierboven beschrijft. Als je, of wie dan ook, mij niet wil geloven dan kan ik je niets anders dan een naïef kind noemen.

Maar anyway, focus je er niet té veel op tot je er dag en nacht mee zit. Ondanks wat mensen beweren, zestien is een keurige leeftijd om nog geen relatie te hebben gehad. Je bent dus helemaal niet fout bezig noch ligt het aan jou. Zoals de meiden hierboven beschrijven: Je hebt de ware nog niet gevonden. Wacht geduldig tot je een leuke en lieve jongen tegenkomt die hetzelfde voelt als jij voor hem dan met de eerste jongen die je tegenkomt gaan nemen. Zoiets loopt nimmer goed af.

Succes! X

Het lijkt wel of ik dit zelf heb geschreven jaren geleden :slightly_smiling_face:
Ik zelf ben net als jij.
Ik was ook veel te kieskeurig volgens mijn oude vrienden.
Het was zelf zo doordat ik de enige was die nog geen vriendje had, ik niet meer bij de “groep” hoorde.
Dat ze jouw een keuze laten maken is heel erg lelijk van hun !
Zijn dit jou vrienden echt ?
Als jij met andere mensen wil omgaan, dan doe je dat gewoon !
Bij mijn " vriendinnen " op school ging het ook alleen maar over ordinair met hun kont staan draaien en hun bh volproppen met wc papier.
Dit is alles behalve volwassen
Jongens die daar voor vallen zijn jou liefde niet waard
Maak je geen zorgen dat je nog geen vriendje hebt,
Ik zelf was ook pas net 18 en ben blij dat ik mezelf niet in een relatie heb geforceerd om er maar 1 te hebben .
Dat mag je zeker niet doen hoor !
Ik vind het heel knap van je dat je niet voor de eerste de beste valt.
Daar voor mag je heel trots zijn op jezelf !!! :bowing_man:
Ze zeggen wel eens, wie zoekt die vind …
Maar… Als het om een vriendje gaat tel een andere regel.
Wie NIET zoekt die vind :slightly_smiling_face:
Echt waar !
Ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt, ik voelde me net het zelfde.
De ware jonge komt heus wel,
En hij zal heel gelukkig zijn met een meisje zoals jij ! :slightly_smiling_face:

Ik had precies hetzelfde. Ik was pas negentien toen ik mijn eerste relatie kreeg. Dat was achteraf niet zo’n groot succes, maar nu ben ik bijna 21 en dolgelukkig met mijn huidige vriend. Het komt echt vanzelf, ook al denk je nu nog dat je “laat” bent.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben 19 en heb precies hetzelfde. Tot mijn achttiende was ik nooit bezig met jongens of relaties maar op een gegeven moment is dat toch een beetje veranderd. Ik kan je in ieder geval vertellen dat het beter wordt als je gaat studeren, op de middelbare school zijn alle jongens stom (dat vond ik altijd), maar als je gaat studeren gaat er een wereld voor je open!! In het eerste jaar van mijn studie ben ik echter alsnog geen jongen tegengekomen die ik écht leuk vind, maar dat komt vast wel. En bij jou komt er ook vast een jongen op je pad! Zo lang je maar niet te hard op zoek gaat, niet te veel romcom’s kijkt terwijl je alleen op de bank zit (hier ga ik de fout in) en onthoudt dat het niet het einde van de wereld is als je geen vriendje hebt, zelfs als je vriendinnen wel aan relaties beginnen.

Zoals iedereen hier zegt: je bent 16. Je hebt nog een heel leven voor je en de jongens van die leeftijd zijn nog niet zo serieus om de ware te zijn denk ik dan. Je vindt echt wel iemand!