wie o wie kan mij helpen?

ladies, ik heb een huge crush op een jongen van mijn school. ik zag hem altijd lopen op het andere gebouw, inmiddels zitten we op hetzelfde gebouw. toen vond ik hem al een leuke jongen om te zien, maar verder niks meegedaan, inmiddels 1/2 jaar later zitten we in hetzelfde gebouw en mijn vriendin, ze heeft zelf een vriend; zei voor de gein dat hij een mooie lach heeft, dus ik ging voor de lol op hem op hyves toevoegen, hij heeft geaccepteerd en we gingen krabbelen, diezelfde week hadden we elkaar op msn, en na een tijdje hadden we ook nummers uitgewisseld. inmiddels smsen we elke dag, soms zit er een dag tussen dat we niet smsen maar dat komt maar zelden voor. we gaan deze vakantie wat afspreken, waarschijnlijk word het gewoon ‘een date(?) naar de bioscoop’. een paar weken geleden had ik ook een soort van feestje van een vriendin van mij, hij zou ook komen, maar uiteindelijk kon hij niet. toen smste hij: ‘kom je daar en daar langs met de bus? x’ ik vroeg waarom en toen smste hij: ‘anders kon je hier nog wat komen drinken! x’ dat gaf mij een fijn gevoel, en op msn zeggen we ook heel vaak van kom hier dan weetjewel, maar dat is een beetje voor de fun, en ik smste een keer dat ik hem wou knuffelen, en hij ging naar de positief op in. maar gisteravond ging hij chillen met een vriend van hem, toen smste hij voor de gein: ‘zit nu aan de mcflurru joh!’ ik smste terug: ‘aaaaah lekker, kom je er één brengen? x’ smste hij dat ik 'm maar moest halen, toen smste ik dat hij er een moest brengen en dat hij toen gelijk mocht blijven, ik weet even niet meer hoe hij reageerde. en toen stuurde we alleen nog maar smileys en ik smste dat hij wat leuks moest zeggen en hij zei zeg jij maar wat, dus ik dacht ik sms de vraag: waar denk je aan? toen smste hij dat ik het moest zeggen, en zo ging het nog even door en toen zei hij: ik denk aan jou, jij? ik smste dat ik aan hem dacht, en toen zei hij, je komt elke 10sec bij me in beeld, dus ik vroeg via de sms hoe dat kwam, toen zei hij, er staat om de 10sec je hebt een nieuw bericht van amber. hij zat dus een beetje te kloten met een vriend van hem, ik voelde me op dat moment echt kut omdat ik dacht dat hij ook aan mij dacht, op een andere manier. toen zei hij was een grapje, ik wist niet wat ik moest denken! zijn jongens nou altijd zo? dat ze stoer doen bij vrienden, ook via de sms? wat moet ik hier van denken? zou hij mij ook leuk vinden, of in ieder geval geinteresseerd zijn? iemand advies/tips of een idee van de situatie? hij is trouwens verlegen net zoals ik!

sorry dat het zo lang is geworden,
en alvast bedankt! xx

hmm moeilijke situatie. misschien vat hij de dingen anders op dan dat jij bedoeld. misschien moet je gewoon met hem daten en dus praten ik denk dat je dan meer weet hoe hij is enzo. jullie moeten elkaar gewoon beter leren kennen?

ja ik denk ook dat we elkaar beter moeten leren kennen, maar dat laatste stuk;
zou dat gewoon stoer doenerij zijn? omdat hij met een vriend aant chillen was?

up :’)

Over de sms worden dingen zooo vaak verkeerd begrepen. Als hij geen interesse in je heeft zou hij al niet zo met je smsen. Spreek inderdaad gewoon een paar keer in het echt af.

en wat bedoel je met het woordje ‘zo’ in deze zin?
ik snap ook best dat er veel manieren van smsen zijn,
but can you explain?

niemand? x’)

dit heeft ieder meisje toch weleens, dat een jongen lullig doet als zn vrienden erbij zijn? ik denk dat hij je wel leuk vind maar dat hij zich gewoon niet wil laten kennen waar zn vriend bij is! en anders zou ik het aan hem vragen waarom hij zo doet. succes!

en waar haal jij: ‘ik denk dat hij je wel leuk vind’ gedeelte? (:
want dan kan ik er rekening meehouden, hoe hij straks doet,
of over een paar dagen! (:

Het is wel duidelijk dat hij intresse in je heeft, maar voor de rest geen idee.

de rest moet ik dus weten (’:
maar waar aan kan je een beetje merken dat een jongen je leuk vind?
zonder dat je het vraagt zegmaar, jongens geven toch ook signalen af?
bijvoorbeeld via msn/smn by the way they talk? but how?

uppie!

Je moet niet zo nadenken over waarom hij dingen zegt. Had ik ook eens gedaan met een jongen die ik leuk vond, en ik verpestte het helemaal voor mezelf. Maar hij vindt je volgens mij wel leuk, anders zou hij niet smsen/msnen/daten met jou. Hij zou je niet vragen naar hem te komen als hij je niet leuk vond. Wees blij en geniet ervan. Pieker niet zo, waarschijnlijk (hoooogstwaarschijnlijk) is dat echt nergens voor nodig.

En om te reageren op je vraag hoe jongens signalen afgeven, dat doet hij al dénk ik. Ik weet bitter weinig hierover, maar als je zo vaak met elkaar smst en hij je op date wilt, VOEL je toch dat het de goede kant opgaat :] het is niet zeker, maar dat houdt in dat je het tot nu toe goed doet en dat je vooral zo moet doorgaan.

dat geeft me wel een goed gevoel. maar kan ik et wel een date noemen? (’:
en hoezo dénk je dat hij al signalen afgeeft? x’)

Uit al die dingen maak ik op dat hij bij je wil zijn. Als jullie zo veel met elkaar praten en jullie elkaar hoogstens één dag niet spreken, zegt dat toch genoeg? Volgens mij weet je best dat je op de goede weg bent, maar je bent onzeker en zoekt overtuiging van anderen. Jij bent de enige die jezelf kan overtuigen, trouwens ;] Wees blij, lach en vul je lichaam met vlinders. Je moet nergens onzeker over zijn, blijf gewoon doen wat je tot nu toe hebt gedaan n.n

ja ik ben vrij onzeker, ben ik altijd al geweest dat heb je goed gemerkt! maar toch kan ik er maar niet overuit van gisteravond. ik sprak hem op msn en toen vroeg ik wanneer hij moest werken in de vakantie en noemde de dagen en vroeg toen hoelaat, hij vroeg waarom ik het wou weten en toen zei ik zomaar, hij noemde de tijden ik zo, ik kom wel langs. en toen zei hij: ‘je komt maar’ ik zo: ‘en dan? [a]’ en toen zei hij, ik heb het wel over nu he! maar dan later op de avond van dat 10sec gedeelte wat in me beginpost staat. daar kan ik niet overuit.

Hoo, sorry ik was sporten. Maar, ik bedoel dat je langs moet komen enzo. En ik denk dat hij dan sowieso niet veel terug zou smsen als hij niets in je ziet, want dat interesseert jongens meestal niet zo erg.

haha maakt niet uit. maar op school zeggen we nooit wat tegen elkaar.
we zien elkaar alleen op donderdag en vrijdag, ivm stage enzo. maar
afgelopen vrijdag zei hij uitzichzelf wel hoi enzo, en ik vroeg hem iets,
maar daarna ging ik naar binnen want het was veelste koud. (ik heb trouwens
ook wat in het schattige dingen met jongens topic gepost)

Jongens zijn inderdaad wel eens zo met vrienden. Dan kunnen ze soms heel anders zijn dan normaal. Maar sommige jongens zijn niet zo tactisch. Vooral niet met vrienden. Dat wat hij stuurde kan hij als grappig zien en hij heeft dan geen flauw benul dat jij dat als kwetsend zou kunnen ervaren.
Laat even zo min mogelijk van je horen. Als hij als eerste weer wat van zich laat horen (en stel geen grens van een dag ofzo, maar wacht gewoon even een paar dagen.) dan kun je concluderen dat hij misschien toch wel geïnteresseerd is in je.
Laat hem ook naar jou toe komen en ga niet naar hem op je eerste afspraakje. Zorg dat hij laat blijken dat hij moeite wilt doen om je te zien.
Doet hij dat niet?
Probeer het te vergeten.