Wie neem ik mee op vakantie?

Hoii,
Ik heb 2 beste vriendinnen, ik ken ze allebei al evenlang. Ze zijn allebei heel verschillend en ze mogen elkaar helemaal niet. Nou hadden mijn ouders en ik het net over wat we eigenlijk wilden doen in de zomervakantie, ik mag 1 vriendin meenemen. Ik mag ze allebei heel graag. De ene vriendin zit in een andere klas en we zijn eigenlijk een beetje het contact verloren maar ze is nog steeds m’n beste vriendin. De andere vriendin zit bij mij in de klas en zie ik dus elke dag, zij is ook m’n beste vriendin. Ik wil dus iemand zorgvuldig kiezen zonder de ander te kwetsen. Een van de twee zal sowieso boos worden, maar ik weet niet wat ik moet doen. Help alsjeblieft?

Leg hen dit gewoon uit anders, en laat hen zelf kiezen? Misschien wil of kan een van beiden al niet mee, dan is je probleem gelijk opgelost.

Dit probleem had ik ook, maar die ene vriendin ging dat jaar niet op vakantie dus ik vond het eerlijker voor haar om haar mee te nemen. En die andere vriendin is er nooit boos om geworden dus ik zou zeggen kijk naar de factoren die meespelen.
Gaan ze op vakantie? Zo ja, wanneer? Heeft er iemand heimwee (dus zou diegene liever al niet meegaan misschien)?

Dat is opzich wel een goed idee.