[b]2]
Ik moet toegeven dat het best wel raar voelt zonder Brenda bij de groep. Ik ken Brenda al sinds de eerste dag dat we ons de naam Pinkàlicioux gaven.
En hier lopen we nu door de gang: Ik,Anna,Sophie en Katy terwijl iedereeen voor ons aan de kant gaat, zoals gewoonlijk. Maar je ziet iedereen zich afvragen waar het 5e lid van de groep is. Precies zoals de dag dat mijn beste vriendin Emma uit de groep werd gezet, omdat ze het vriendje van Anna gezoend had. Het werd een hevige ruzie tussen de twee. Todat ze alletwee bij de directeur mochten komen, die hen niet zonder straf weg liet gaan. Na school werd Emma verbannen uit de groep, en stond ik voor een moeilijke beslissing : Mijn beste vriendin óf mijn populariteit. Ik koos voor het laatste, maar je zult het niet geloven : ik had er écht spijt van. Na het vertrek van Emma ontweken we haar alsof ze een besmettelijke ziekte had.En algauw kwam er een nieuw meisje op school : Katy, en dé perfecte vervangster voor Emma. En tot de dag van vandaag was het dus altijd : Ik,Anna,Sophie,Katy en Brenda… De Pinkàlicioux.
Wanneer ik denk dat als we wat sneller gaan lopen we geschiedenis nog best voor de bel kunnen halen, stopt Anna plotseling midden in de gang,vist een spiegeltje uit haar tas, en met een dramatische ‘‘O,nee zo ga ik mezelf echt niet in de klas vertonen’’. Draait ze om en loopt het meisjestoilet binnen. ‘‘Anna, we zijn al laat voor de les’’ zeg terwijl ik haar achterna loop door de deur van de toiletten. ‘’ So what?’’ Is haar antwoord wanneer ook Katy en Sophie ons naar de wc’s gevolgd zijn. Ze poseert even voor de spiegel, haalt een lipgloss uit haar tas, tuit haar lippen…Het lijkt wel een eeuwigheid te duren. Ik kijk op mijn horloge, we zijn al zeker 10 minuten te laat. ‘‘Tsss, wie wil er nou naar dat saaie geschiedenis? We zijn toch al te laat.’’ zegt Katy dan. ‘’ Wie gaat er mee naar de friettent? Ik heb honger.’’
Ah waarom ook niet denk ik dan, we hebben al eerder gespijbelt. En ik kwam er makkelijk vanaf. Bovendien : Wíj zijn de Pinkàlicioux… niemand kan ons iets maken, en we doen wat we willen!
‘‘Ik ga mee.’’ [/b]