wie moet er de 1e stap zetten?

hey!
kunnen jullie enkele tips geven hoe je een date krijgt met een jongen?
ik ga bijna elk weekend iets gaan drinken op café,en toch heb ik nog altijd geen vriendje… :thinking:
moet ik de 1e stap zetten of wachten tot hij naar me komt?

Als ik voor schot in de zaak wil zorgen, ga ik zelf op mijn ‘doelwit’ af.

hoe dan?
hoe spreek je hem aan?

Ik ben een schijterd. Hij moet 't toch echt doen.

Als je een jongen leuk vindt, kan je zelf op hem afstappen, gewoon een beetje kletsen en aan het eind zijn nummer vragen. En dan een tijdje met hem sms’en en bellen, en na een tijdje kun je dan vragen of hij het leuk vindt een keer wat alleen met je te gaan doen ofzo.
niet dat ik dit durf, ik laat jongens gewoon naar mij toe komen xD

Gewoon voor 'm gaan dansen en oogcontact zoeken.

Als je een jongen ziet die je leuk vind, pak je kans dan! Stap op hem af en begin een gesprek!

Aan de bar is een gesprek vaak makkelijk te beginnen. Dan sta je toch al naast elkaar, dus ga dan naast de juiste jongen staan haha.

een paar drankjes extra nemen, en eropaf

gesprekje beginnen
opzoeken op hyves
toevoegen op msn
nog meer gesprekken voeren
date regelen

Hmm ik zou zelf niet snel eerste stap durven te zetten.
Sowieso nog nooit gedaan (in een café dan).
Bij mijn vriend was het gewoon van beide kanten, eerst een beetje gepraat op Hyves enz.

dit, haha.

sowieso: zet die eerste stap gewoon (kan er niet tegen als meisjes heel lang een jongen leuk vinden, maar er niet op af stappen, en dan is hun ‘kans’ voorbij, is hij verhuisd, of whatever). het is wel makkelijk om gesprek te beginnen met een complimentje, dus van: ‘heee wat een leuk shirt!’ (wel iets wat je echt meent). en dan jezelf voorstellen, wat gaan praten. niet bang zijn voor stiltes, want als hij je ook wel leuk vind zal hij heus wel helpen die te voorkomen.

ik blijf een jongen een beetje lang aankijken, en als hij mij ziet lacht hij ofzo meestal, en als we dan ‘toevallig’ bij elkaar in de buurt staan zegt de jongen wel wat tegen me, of anders ik tegen hem

Ik wil wel maar ik ben dus altijd bang dat hij op me afknapt en me belachelijk gaat maken ofzoo.:stuck_out_tongue:

Gewoon oog contact maken , naar hem lachen , lacht hij terug , dan der op af! :stuck_out_tongue:

Trouwens voor de mensen die bang zijn ik denk altijd : Hij is ook maar een mens, die hier ook maar toevallig rond loopt , en het sowieso al leuk vind dat een meisje naar hem toe komt.
best wel vage gedachten heb ik
Maar het werkt wel bij mij haha :stuck_out_tongue:

Soms moet jijzelf de eerste stap zetten.
Je kan hem smsen als je zijn nummer hebt, of aanspreken op msn.
Gewoon eens samen naar 't terras of drinken.
Dan loopt 't vanzelf.

Ik voel dat aan, wanneer een jongen andere intenties heeft dan vriendschap.
En dan heb ik het niet over seks, maar over iemand ‘meer dan slechts leuk’ vinden.

Ik tast dat voorzichtig af, en geef subtiele hints dat ik iemand wel heel leuk vind.
Ik speel een beetje, tast af, zoek naar ‘openingen’ en speel in op acties.
Kwestie van actie & reactie.

Dat is een beetje een kwestie van voorzichtig aftasten, en subtiliteit is het codewoord!
Maar dan wel gedoseerde subtiliteit, want duidelijke hints moeten er wel tussen zitten, aangezien het mannen zijn…