Wie kent de hot spots in New York City?!

Hello ladies,

Ik ga begin december voor 8 dagen (voor het eerst) samen met mijn vriendje naar New York!

Wie van jullie is daar bekend en kent de hot spots??? Ik bedoel dan leuke clubs, restaurants en kunnen jullie dan daar een prijsindicatie bij geven? Of websites waar ik even kan kijken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Thanks

Ben er vorig jaar geweest. Uiteraard zijn de bekende dingen als The Empire State Building en Statue of Liberty de moeite waard om te bezoeken. Dingen als Broadway en Times Square kom je toch sowieso wel.
Voor dat ik op reis ga koop ik altijd een Lonely Planet boek. Hierin staan veel onbekende hotspots in.
Zo kun je ook een beetje je eigen dingen opzoeken aangezien iedereen andere dingen leuk vind om te bezoeken en te zien.

En een prijsindicatie… tja… je kunt daar uitgeven zoveel als je zelf wilt eigenlijk. Je kunt er ieder geval terecht met een laag budget. (Lonely Planet is ook hiervoor een goeie :wink: )

Empire state building
Broadway (een musical op broadway is nog vetter)
Dit zou ik trouwens zeker aanraden, en tickets moet je niet in het theater zelf kopen maar achter de rode trap zit een ticketcentre waar ze last minutes verkopen. Best goedkoop en keileuk om mee te maken. Op het moment dt je in nyc bent dan weet je wel wat ik bedoel met ‘de rode trap’
Times square
Vrijheisdbeeld, al vond ik dit niet veel aan.
Die brug, naam even kwijt.
Little italy en China town
Central park

Clubs, ja ik was met mijn moeder dus geen idee.
Restaurants: Ellens Stardust Dinner, veel mensen vidnen dit echt geweldig. Ik zelf vond het iets minder, hoef niet in al die drukte te eten. Het is zegmaar dat je bediend wordt door zingende mensen, het is een soort van show tijdens het eten. Het is niet heel duur.

En de M&M winkel is ook leuk!!!
Verder weet ik zo even niet. Er is nog een restaurant achter de rode trap op times square maar ik weet niet meer hoe die heet.

Die brug, naam even kwijt.
Brooklyn Bridge

Een standup comedyshow is trouwens ook echt een aanrader!
Op Times Square/ Broadway zitten de meest bekende clubs/ restaurants trouwens

Slotje, kan in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-ik-ga-naar-…-toe-tips-246411.100.html

Daarnaast, wat faithinyouu bedoelt met het ticketcentre bij “de rode trap” heet TKTS, aanrader voor als je voor minder naar een musical wilt. Restaurantketen TGIF’s (Thank God It’s Friday) heb ik ook altijd lekker gevonden, het Italiaanse restaurantje “Trecolori” (zijstraatje Times Square) is top en voor Wo Hop (http://wohopnyc.com) zou ik zeker minstens 1 x naar China Town gaan; spotgoedkoop, lekker en op een hele gekke locatie.
Ohja, er is ook het principe van de Big Apple Greeters: native New Yorkers die je op een rondleiding door de stad nemen. Gratis en aanrader als je de stad goed en niet-per-se-toeristisch wilt leren kennen. Er zijn geloof ik wel lange wachtlijsten dus op tijd aanmelden is wel slim.
Alvast heel veel plezier natuurlijk! Het zal je vast niet tegenvallen :slightly_smiling_face: