Wie kan mij helpen ?

Hai =)

Ik heb een paar dagen heftige ruzie gehad met m’n beste vriend,
we zijn eigenlijk wel meer dan vrienden,
maar we hebben liever niets vast.
Ik ben naar hem toe gegaan,
en na een hoop gepraat heeft hij me uiteindelijk wel vergeven,
want ik was degene die een fout had gemaakt.
Hij heeft me wel vergeven, maar hij is het niet vergeten.
Ik heb het gevoel dat het nog steeds niet is zoals het was.
Ik weet ook niet of het ooit weer zal worden als eerst,
en dat wil ik wel heel graag.
Hij is nu al een paar dagen niet meer langs geweest,
terwijl we elkaar eerst bijna elkaar dag zagen.
Hij zegt dat het tijd nodig heeft,
maar ik ben zo bang om hem kwijt te raken.
Wat kan ik er aan doen om er voor te zorgen dat hij zich weer goed bij me voelt, en dat hij me echt kan vergeven ?
Hoe laat ik het weer zijn zoals het eerst was ?

Bedankt alvast !

zeg hem dat je bang bent dat je hem kwijt raakt na jouw ‘fout’
wat dat ook wezen mogen

en ik denk echt dat het tijd nodig heeft
kan jij nadat iemand je zoiets heeft aangedaan ineens de schakelaar om zetten en aardig doen? terwijl diegene jou pijn heeft gedaan?
zoiets heeft tijd nodig, maar zeg hem wel dat je veel om hem geeft en hem echt niet kwijt wilt want daarvoor betekent hij te veel voor jou!

SUCCES
en wat is die ‘fout’ eigenlijk?
als je dat wilt vertellen, zou wel handig zijn;)

heel veel zal jij waarschijnlijk niet kunnen doen vrees ik!
waarschijnlijk is het beter als je het even laat rusten, wat hij zelf al zegt, het heeft tijd nodig. gun gém die tijd ook om het even te vergeten.
het komt vast wel goed joh.
stuur hem vanavond bijv een lief smsje? en om het nog specialer te maken zo’n mms ding? een foto van jullie samen met een lieve tekst?
en daarna zou ik het er met hem gewoon niet meer over hebben.
jongens houden er namelijk niet zo van om steeds maar terug te komen op een onderwerp, ik denk wij allemaal niet trouwens.
succes!
xx

Ik zou het idd even tijd geven. Je kunt niet van hem verwachten of vragen dat hij gaat doen alsof het koek en ei is en dat doe je wel een beetje als je je gaat “opdringen” zeg maar. Idd gewoon even laten rusten en af en toe wat liefst sturen zodat hij weet dat jij nog steeds wil dat het goedkomt…

xx

Het is moeilijk uit te leggen, maar ik zal het proberen. Er is een jongen die graag wat met mij wil, maar ik wil dat niet. Dat heb ik dus ook tegen mijn beste vriend gezegd. Hij adviseerde mij altijd wat ik het beste kon doen om die jongen duidelijk te maken dat ik hem niet wou. Afgelopen Zaterdag was ik dus op stap, en die jongen was er ook. Toen ik naar huis ging heb ik hem een afscheidszoen gegeven, ik weet ook niet waarom ik dat deed, maar het is helaas toch gebeurd. Mijn beste vriend was toen natuurlijk erg teleurgesteld, maar hij werd vooral zo boos, omdat dit niet de 1e maar de 3e keer was. Toen kreeg hij dus het gevoel dat hij voor niks zijn best had gedaan voor mij. Ik weet dat dit echt heel dom van me was, maar ik weet zeker dat zoiets nooit weer zal gebeuren !

Bedankt voor jullie berichtjes !
Het helpt mij erg goed =)

Maarja.

Ik dacht ook dat alles weer goed kwam maar bij mij was het niet zo.
Was overigens niet mijn fout ook.

Was dat gewoon een vriend of echt een relatie ?
Hoe lang hadden jullie dan wat of hoe lang kenden jullie elkaar ?
Hoe ben je er zeg maar overheen gekomen, als ik vragen mag ? :blush:

Beloof hem dat je zijn advies zal accepteren en als je akkoord gaat met dit advies je ook niet er tegen ingaat.
Geef hem nu wat tijd. Het komt vanzelf weer goed! Je hebt in ieder geval je fout al ingezien.

Laat het gewoon eventjes rusten, niet teveel over gaan hebben, dat is alleen maar vervelend. Als het echter heel lang blijft aanhouden, dat hij zo vreemd doet, kun je beter even met hem gaan praten, maar voor nu zou ik het gewoon laten rusten.