wie kan mij helpen ?

ik heb gister onveilige seks gehad met mn vriend.
Ikben wel aan de pil, maar ik heb gehoord dat als je verkouden bent hij minder werkt ?
Dus heb ik een morning afterpil gehaald.
Maar werkt die wel als je verkouden bent ?

upje ? :blush:

niemand … ?

Als je verkouden bent, is er niks anders aan de werking van de pil. De werking kan verminderen als je antibiotica of iets dergelijks bent, maar niet als je verkouden bent.

Edit: Dit staat ook gewoon duidelijk in de bijsluiter, misschien moet je die ook eens lezen voordat je een vraag op girlscene stelt.

hmm oke dankjewel! :grinning:.
dus er kan nou niks mis gaan ?

ik heb de bijsluiter doorgelezen, en er stond niks over in.
anders had ik mn vraag ook niet hier gesteld,

Verkoudheid en de pil…? Heb je de bijsluiter al gelezen? (edit, tegelijkertijd gepost, ik zie al dat je het hebt gelezen)

Volgens mij heeft verkoudheid geen enkele invloed op de pil. Nooit van gehoord.

Er is trouwens een officieel ‘de pil’ topic.

Nee, er kan niks misgaan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Eevha link=topic=169728.msg6336312#msg6336312 date=1288083442]
Verkoudheid en de pil…? Heb je de bijsluiter al gelezen? (edit, tegelijkertijd gepost, ik zie al dat je het hebt gelezen)

Volgens mij heeft verkoudheid geen enkele invloed op de pil. Nooit van gehoord.

Er is trouwens een officieel ‘de pil’ topic.[/quote]

Ja dat weet ik hihi,
maar ik moest echt even snel antwoord op deze vraag.
en nou heb ik hem.
dus is het goed haha.

Dat is echt onzin… De pil werkt alleen minder als je hem een keer vergeten bent, over hebt gegeven of diarree hebt gehad. Heeft niks met verkoudheid te maken!

Haha ik zie t echt voor me dat je ineens de pil uit niest. xD (sorry)

Joah de piel nies je uit he…

omg denk nou ff na…

Inderdaad. Maar die uitleg heb je toch van je huisarts gekregen toen je voor de eerste keer de pil haalde?

klopt. het kan namelijk absoluut geen kwaad. niks aan de hand dus. weg die morningafterpil :wink:

Hahaha nee ik denk dat dan niet zoveel vrouwen aan de pil zouden zitten.
Ik zou niet weten waar je dit van haalt…

Als je moet overgeven werkt ie natuurlijk niet meer (als je hem tot 4u maximum geleden ingenomen hebt) want dan kots je hem eigenlijk uit.

Als het niet in de bijsluiter staat, betekent het dus ook dat de werking van de pil gewoon normaal is, ook tijdens een verkoudheid. Kun je denken hoeveel vrouwen anders onbeschermd seks zouden hebben…

Maar ja, ik heb al gehoord van mensen dat in hun bijsluiter niet stond antibiotica ervoor zorgt dat je pil niet meer werkt, dus je kan niet alles de schuld geven aan ‘bijsluiter lezen’ blijkbaar.

Even vlug een lijstje dan maar

Pil werkt niet:
-antibiotica
-overgeven
-diarree

Nooit meer vergeten :wink: Er zijn zelfs verpleegsters die dat niet weten…

volgens mij werkt het ook niet als je diabetes hebt en je slikt pillen he?

Het zou ook een beetje onzinnig zijn om er allerlei dingen in te gaan zetten die geen invloed hebben op de pil. Dan zou het wel een hele lange bijsluiter worden :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haal je een morning after pil niet sowieso bij iets van een huisarts of bij iets waar mensen er verstand van hebben?
Dusss waar je dat gelijk zou kunnen vragen als je er toch al bent voor dat ding.