Wie kan mij helpen? Nieuwe klas

Heeii,

Ik zit met een probleem. Dit jaar heb ik te lage cijfers gehaald op het gymnasium(2de klas) dus moet ik nu naar 3havo, ik vind met dit niveau niks mis, het is nog heel hoog! Door persoonlijke dingen was dit voor mij dit jaar extra lastig en mijn mentor heeft gezegd dit mee te nemen in de rapportvergadering. Ik geloof niet echt dat dit is gedaan maarja… Ik zit nu dus met het probleem dat ik in een totaal nieuwe klas kom, iedereen daar kent al wel een aantal anderen maar ik dus niet. Ik vind het erg lastig om nieuwe vriendinnen te maken. Ook ben ik bang om aan de nieuwe klas over mijn verleden te vertellen wat toch een keer moet gebeuren(dit wil ik nog niet meteen maar voor wanneer het wel zover is. Weet iemand misschien iets hoe ik dit het beste kan doen? Heeft iemand tips?

Bedankt voor de reactie’s!
Ik heb nu genoeg tips over mijn verleden, dit vertel ik pas wanneer het echt nodig is en anders niet.

Sorry als het onduidelijk is en ik hoop dat iemand met kan helpen!

In ieder geval bedankt voor het lezen.
xxx

ehm, ik zou niet meteen je levensverhaal eruit gooien, en eventueel alleen met je vriendinnen bespreken?

voorderest gewoon gesprekjes beginnen met meisjes die je wel leuk lijken, vraag of je bij ze in de pauze mag zitten, of hulp met huiswerk ofzo. als je nieuwe bent, komen ze meestal zelf ook wel naar je toe, wees gewoon jezelf en probeer vriendelijk te zijn, en echt te laten merken dat je een leuk meisje bent :slightly_smiling_face:

ik heb hetzelfde volgend jaar, dus als je meer tips wilt, of nog meer vragen mag je me altijd noten

Bedankt voor je reactie! Ik zal het proberen

gewoon naast iemand gaan zitten en een gesprek beginnen. ik zou nog niet meteen over je heftige verleden(?) beginnen. het komt een beetje raar over als je dat meteen vermeld. toen een vriendin van me naar het hbo ging, stelde een jongen uit haar klas zichzelf voor met ‘hoi ik ben *naam* en ik ben depressief geweest.’ zorg eerst dat mensen jou als persoon leren kennen en daarna pas je verleden.

ik moet ook in mn eentje in een nieuw klas beginnen :flushed: