Wie kan mij helpen met de gitaar ?

Heee, ik speel dus een beetje gitaar. ik zit niet op les ofzo maar ik leer het mezelf gewoon een beetje. Ik wil nu heel graag ook liedjes met akkoorden kunnen voor op vakantie op het strand.:slightly_smiling_face: Dus ik zocht eigelijk nog wat makkelijke liedjes. het enige liedje wat ik dus kan is van colbie caillat Bubbly. die heeft ook maar 3 akkoorden dus ik zoek iets vergelijkbaars. ps.Ik heb niks aan makkelijke nummers van gitaartabs! want dat zijn vooral van die tabs alleen en bijna geen een liedje ken ik ervan. En dan nog een vraagje, kijk als ik een liedje met akkoorden probeer te spelen weet ik nooit hoevaak ik zeg maar moet aanslaan. Hoe kan je dat weten? ik probeer altijd een beetje wat maar het klinkt nooit ergens naar. Wie kan me helpen?
alvast bedankt!
x

dat aanslaan moet je gevoelsmatig doen,
en voor liedjes zou ik toch echt ff zoeken op google,
bijv. intypen guitar chords ofzo.
succes.

-

upje

Bedankt voor de reacties:D

Je kan Guitar Pro downloaden (en iemand die een crack voor je wil downloaden lief aankijken…)!
En op www.911tabs.com staan dan speciale tabs voor in het programma Guitar Pro (heb je wel minder ruime keuze…)
Moet je maar kijken, dan kan je heel makkelijk zien hoevaak je moet aanslaan :wink:

+ Het helpt heel goed om gewoon youtube tutorials op te zoeken! Als je een beetje engels kan.

ik speel ook nog niet zo lang gitaar, een paar maanden nu en ik heb ook geen les.
ik kijk vaak op http://www.tabsrus.nl/frontpage/ en op youtube kijk ik bij de lessen van ‘geer en greetje’. Hun leggen het heel duidelijk uit, heel handig!
en verder is 't echt heel erg blijven oefenen! Ik wilde super graag sweet goodbye’s van Krezip kennen, en met behulp van die les op youtube en die site kan ik 'm nu!

voor de akkoorden kan je zoals hierboven wordt gezegd gewoon op 911tabs of ultimate guitar kijken. Voor de slagjes zoek ik meestal gewoon de akoestische versies of akoestische covers van liedjes en dan speel ik gewoon iets wat daar op lijkt en een beetje leuk klinkt ^^

ik kan op een grote paddestoel met tabs (:

Doe boulevard of broken dreams van green day.
is makkelijk, en het ritme is ook makkelijk
neer-neer-neer-(op)-neer-op
de 1e 2 neer op vooral de dikke (bas) snaren
en de andere vooral op de dunnere snaren. bij de op tussen haakjes, raak je de snaren niet aan.

akkoorden:
(elk akkoord 1x voordat je het volgende akkoord doet, dat geld overal zo)
Em G D A
Em G D A
Em G D A
Em G D A
Em G D A
Em G D A

C G D Em
C G D Em
C G D Em
C G D D(deze laatste speel ik dus als een D, maar eigenlijk moet het iets anders zijn volgens mij.)

en dat dan zo herhalen

hoop dat het duidelijk is?

nevershoutnever - trouble.

http://www.chordie.com/ch…vershoutnever/175981.html

Ik vind het zelf een erg leuk nummer maar zonder zang klinkt het wel erg raar xD

www.tabsrus.nl