wie kan mij helpen aan een discussieonderwerp?:)

Okee. Ik heb binnenkort een discussie, maar nog steeds geen discussieonderwerp. Wie kan mij eraan helpen? Het moet het liefst actueel zijn en daarnaast ook middelbare scholieren (lees: 5e klassers VWO) aanspreken.
Het moet dus een onderwerp zijn, waaraan je 4 of 5 stellingen moet koppelen. Die stellingen worden de basis van een paar korte discussies.
Ik zoek dus ook een onderwerp waar de meningen echt heel erg over verdeeld kunnen zijn, zodat iedereen een beetje opleeft enzo… :stuck_out_tongue:
wie kan mij helpen? :slightly_smiling_face: x

• boete voor comazuipen
  • financiële crises
  • hypotheekrente aftrek
  • radicale groeperingen
  • amnestiewet
  • misbruik in de kerk

passend onderwijs? dat is best een interessant onderwerp, daar hebben wij in de klas ook een behoorlijke discussie over gehad haha. nou was dat wel de debatingklas dus dan zijn mensen al wat enthousiaster, maar toch. en met passend onderwijs bedoel ik dan dat steeds meer leerlingen op speciaal onderwijs naar het gewone onderwijs moeten omdat het teveel geld kost, zoals autisten etc. ik koos dit omdat mijn zus zelf autistisch is en niet direct met dit probleem te maken heeft want ze studeert al, maar haar extra budget wordt ingetrokken waardoor ze geen begeleiding meer krijgt en niet meer begeleidend woont, terwijl ze absolúút niet voor zichzelf kan zorgen. (ze is een soort van geniaal, eigenlijk, maar voor zich zelf zorgen is iets dat ze nooit geleerd heeft. zelfs bij boodschappen doen heeft ze hulp nodig). dus de algemene bezuiniging op begeleiding voor speciaal onderwijs, zou kunnen.

sorry voor dit lange bericht haha.

dankjewel @cruxed! dat is m geworden :slightly_smiling_face:)
@LIEVELIEFDE3 ook bedankt (:

Ook een erg goed onderwerp voor een discussie zijn pro-ana sites en abortus. Deze twee onderwerpen heb ik ook een keer gebruikt voor discussies en dit maakte veel los.